وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اربعین محور و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان جهان است

اسماعیلی اربعین را محور وحدت و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان و جهان دانست و خدمت به زوار اربعین حسینی را افتخاری بزرگ توصیف کرد.
کد خبر: ۵۴۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 09September 2022

اربعین محور و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان جهان استبه گزارش گروه فرهنگی دفاع‌پرس، «محمد‌مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود، عصر دیروز پنجشنبه، عازم استان خوزستان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز این سفر، به منظور بازدید از شرایط خدمت رسانی به زوار اربعین دیشب در پایانه مرزی چذابه حضور یافت و در دیدار و گفت‌وگو با زائران اربعین حسینی از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه های زوار قرار گرفت.

اسماعیلی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اربعین را محور وحدت و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان و جهان دانست و خدمت به زوار اربعین حسینی را افتخاری بزرگ توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپا شده است که با ارایه خدمات فرهنگی اقدام به ترویج فرهنگ حسینی می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه این سفر به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه شهرستان رامهرمز رفت و از فرهنگسرای شهرستان هفتکل، افتتاح پروژه خانه مسجد سلیمان نیز دیدن کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرقد دانیال نبی(ع) در شهرستان شوش را زیارت کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توسعه مرقد دانیال نبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنابر این گزارش آرامگاه دانیال نبی متعلق به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار