فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

تست نهایی باور۳۷۳ روز‌های آینده انجام می‌شود

امیر صباحی‌فرد گفت: تست نهایی باور-۳۷۳ روز‌های آینده انجام می‌شود و برد این سامانه به بالای ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
کد خبر: ۵۴۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 09September 2022

تست نهایی باور۳۷۳ روز‌های آینده انجام می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: پدافند هوایی طبق بیانات فرمانده معظم کل قوا همواره در صف اول، خط مقدم و اولویت اول است.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا در سال‌های اخیر بیش از ۶۰۰ مرتبه درباره اهمیت و اولویت پدافند هوایی فرمایشاتی را ایراد کردند.

* چرایی تفکیک پدافند از ساختار نیروی هوایی ارتش

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره چرایی تفکیک پدافند از ساختار نیروی هوایی ارتش گفت: تجربه دفاع مقدس، جنگ‌های قرن ۲۱ و نبرد‌های حاضر در حال رخ دادن ما را به این نتیجه رساند که بایستی پدافند هوایی یک هویت مستقل از نیروی هوایی داشته باشد.

وی ادامه داد: این اتفاق بسیار مهم و تاریخی برابر تدبیر فرمانده کل قوا در ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ رخ داد و پدافند هوایی ارتش به صورت مستقل تحت عنوان قرارگاه پدافند هوایی به ماموریت‌های خود ادامه داد.

* قرارگاه پدافند هوایی دستاورد‌های بسیاری داشته است

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی دستاورد‌های بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: این قرارگاه در آن زمان دوگونه کار می‌کرد، یعنی هم به صورت یک قرارگاه فعالیت داشت و هم کار یک نیرو را انجام می‌داد. نیروی پدافند هوایی ارتش اکنون به عنوان یکی از نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) نیز وجود داشته و به کار خود ادامه می‌دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره تاثیر هوا و فضای امن در اقتصاد کشور بیان داشت: نباید فراموش کنیم که در هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه در شهر‌های مرز چه اتفاقاتی رخ می‌داد. آیا می‌شد در آن شهر‌ها سرمایه گذاری کرد و رشد اقتصادی داشت؟ این اتفاق به سایر شهر‌ها که از آن‌ها فاصله داشت نیز سرایت کرده بود.

* ایکائو اعلام کرد آسمان ایران، امن‌ترین آسمان غرب آسیاست

وی ادامه داد: اکنون نیز طبق اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) آسمان کشورمان اکنون امن‌ترین آسمان غرب آسیاست. البته این موضوع چندین سال است که اعلام شده و آن‌گونه که اعلام شده فضای آسمان ایران اسلامی در غرب آسیا، امن‌ترین آسمان این منطقه است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه پس از اعلام امنیت بالای آسمان ایران در غرب آسیا، تعداد پرواز‌های عبوری به ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است، تاکید کرد: هر چند این کار نیازمند افزایش فعالیت‌های پدافند هوایی بود، اما این کار را انجام دادیم و این امنیت در موضوع اقتصاد موثر است.

* نوید فرمانده پدافند هوایی ارتش به سرمایه‌گذاران در ایران

وی افزود: ما به همه افرادی که می‌خواهند در کشورمان کار‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کنند، اطمینان قلبی می‌دهم که تامین امنیت آسمان ایران اسلامی به خوبی انجام می‌شود و هر کاری اقتصادی که می‌خواهند انجام بدهند.

* تغییرات پدافند هوایی ارتش برای ایجاد چابکی صورت گرفت

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره تغییرات انجام شده در این نیرو گفت: تغییرات باعث ایجاد پویایی، تحرک و چابکی در همه بخش‌ها می‌شود. در نیروی پدافند هوایی نیز این اتفاق رخ داد.

وی ادامه داد: سابقه پدافند هوایی ارتش در کشورمان به یک قرن قبل باز می‌گردد. اما به مرور زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده و ایجاد تغییرات رخ داده در پدافند هوایی ضرورت داشت تا به یک پدافند هوایی سریع و چابک برسیم.

* نقش پدافند هوایی ارتش و پدافند هوافضای سپاه در ایجاد سد امن دفاع از کشور

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به جایگاه نیروی پدافند هوایی ارتش در میان نیرو‌های چهارگانه اظهارداشت: ما در میان نیرو‌های چهارگانه پس از نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی ارتش دومین نیرو از نظر سلسله مراتب است. البته اکنون شرایط فرقی نکرده و همه یگان‌های پدافندی در سراسر کشور تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) هستند.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر دو پدافند محکم و مقتدر در کشور داریم؛ یکی نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش و دیگری پدافند مقتدر هوافضای سپاه پاسداران، تاکید کرد: ما یک ماموریت واحد را با قدرت بیشتری انجام می‌دهیم. تعداد سامانه‌های پدافند هوایی ارتش و پدافند هوافضای سپاه پاسداران باعث تبدیل پدافند هوایی کشور را به یک سد محکم در مقابل تهاجم احتمالی دشمن تبدیل کرده است.

* آخرین اخبار از سامانه باور ۳۷۳

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره آخرین وضعیت سامانه باور ۳۷۳ گفت: همه تجهیزاتی که در راستای ماموریت خود در اختیار داریم، همگی بومی بوده و سامانه باور ۳۷۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما از طریق اجرای یک کار علمی پیچیده با همکاری نیروی پدافند هوایی ارتش، دانشگاه‌ها و وزارت دفاع به سامانه قدرتمند باور ۳۷۳ دست پیداکردیم.

وی ادامه داد: دانشمندان ما به این رسیده اند که تجهیزات خودمان را براساس تهدیدات بروزرسانی کنیم، این اتفاق در باور ۳۷۳ نیز رخ داده است. هنگام رونمایی باور ۳۷۳ برد درگیری این سامانه به میزان کنونی نبود.

* تست نهایی سامانه باور ۳۷۳ در روز‌های آینده انجام می‌شود

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه دشمنان فرامنطقه‌ای ما هر از گاهی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که با واقعیت فاصله بسیاری دارد، تصریح کرد: ما با توجه به این اظهارات، تهدیدات خودمان را جلوتر از این سخنان برده‌ایم. یکی از سخنان دشمنان فرامنطقه‌ای ما این است که دیگر نیاز نداریم تا به آسمان ایران نزدیک شویم بلکه از راه دور اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

وی افزود: اکنون قدرت موشکی باور ۳۷۳ به جایی رسیده که قادر است فراتر از مرز‌های ما هواپیما‌های آن‌ها را شکار کرده و به قلب‌های سیاه آن‌ها شلیک کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همه تست‌های اولیه سامانه باور ۳۷۳ را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم، بیان داشت: تست نهایی این سامانه در روز‌های آینده انجام می‌شود و برد آن را به بالای ۳۰۰ کیلومتر می‌رسانیم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: همه سامانه‌های پدافندی ما در لبه فناوری دنیا هستند و باور ۳۷۳ گل سرسبد آن‌هاست که اکنون در مدار قرار دارد. پس از این تست نیز مجدداً با تغییرات اساسی و پیشرفته‌تر از تهدیدات روز وارد شبکه پدافند هوایی می‌شود.

* رژیم منحوس صهیونیستی حرفی برای گفتن ندارد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به اظهارات صهیونیست‌ها تصریح کرد: رژیم منحوس اشغالگر مجبور است این اظهارات را مطرح کند تا اذهان عمومی خود را قانع کند. خودش هم می‌داند که در دنیا حرفی برای گفتن ندارد و مانند یک طبل توخالی است.

وی ادامه داد: جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه را هیچ‌کس از یاد نخواهد برد. آغازگر این جنگ‌ها این رژیم اشغالگر بود که زورش فقط به مردم مظلوم و بی‌دفاع و زنان و بچه‌ها می‌رسد، اما خاتمه این جنگ با افتضاح و سرافکندگی بود. صهیونیست‌ها برای پایان‌دادن به این جنگ‌ها، دیگران را وارد میدان می‌کرد که دیگر بس است و بیایید آتش‌بس اعلام کنید.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد، اظهارات صهیونیست‌ها در تهدید ایران را فقط یک بلوف اعلام کرد.

* هشدار جدی فرمانده پدافند هوایی ارتش به صهیونیست‌ها

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه گنبد آهنین این رژیم هم مانع موشک‌هایی که به سمت آن پرتاب می‌شود، نیست، تاکید کرد: خود ملت آن‌ها و همه دنیا نیز از آن آگاه است.

وی در پایان افزود: پدافند هوایی کشور قدرتمند ایران اسلامی، پدافندی است که با حرف‌های این رژیم منحوس قابل قیاس نیست. این رژیم چنین حماقتی نکرده و نخواهد کرد. اما، هشدار جدی من این است که اگر می‌خواهد چنین حماقتی انجام بدهد و عمر کوتاه منحوس خود را از این کوتاه‌تر بکند، این گوی و میدان.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها