انتفاضه «سوم» در راه است؛

رژیم صهیونیستی منازل 3 فلسطینی را در قدس منفجر کرد/ حماس خواستار دفاع از «مسجد الاقصی» شد

رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه منازل سه مجری شهید عملیات‌ ضدصهیونیستی قدس اشغالی به نام‌های «غسان و عُدی ابو جمل» و« محمد جعابیص» در این شهر را منفجر کرد.
کد خبر: ۵۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 06October 2015

رژیم صهیونیستی منازل 3 فلسطینی را در قدس منفجر کرد/ حماس خواستار دفاع از «مسجد الاقصی» شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از سایت النشره به نقل از منابع محلی قدس، رژیم صهیونیستی پس از محاصره منازل این سه مجری شهید عملیات ضدصهیونیستی قدس و بیرون کردن ساکنان و نیز دور کردن همسایگان، آنها را منفجر کرد.

نظامیان ارتش صهیونیستی همچنین با حمله به محله «الثوری» در شهرک سلوان، منزل شهید «معتز حجازی» را محاصره کرده و سعی در بستن درها و منافذ آن با بتن آرمه را دارند.

منابع محلی گزارش دادند که سربازان نظامیان صهیونیستی تمامی ورودیهای این محله را بسته و مانع از ورود فلسطینیان به آنجا میشوند و حتی به تیمهای رسانهای هم اجازه رسیدن به این نقطه را نمیدهند.

نظامیان صهیونیست همچنین شهرک «جبل المکبر» را به محاصره خود درآوردهاند و به گفته «معاویه» برادر شهید «غسان ابو جمل» 23 خانواده را مجبور به تخلیه منازلشان کردهاند و در جریان این اقدامات با فلسطینیان درگیر شدند.

 ** درگیری شدید میان نظامیان صهیونیستی و فلسطینیان

در جریان درگیریهای شدید و گسترده دوشنبه شب گذشته میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی نیز که تا آخرین ساعات بامداد امروز ادامه داشت، دهها فلسطینی زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که پنج شهروند فلسطینی در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی در «بیت فوریک» زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند.

دهها نفر از فلسطینیان ساکن اردوگاه «عسکر» نیز با برگزاری راهپیمایی شبانه و آتش زدن لاستیکهای خودروها اعتراض خود به تجاوزات نظامیان صهیونیستی را نشان دادند.

در اطراف شهرک «بیت ایل» واقع در شمال «البیره» نیز درگیریهای شدیدی میان شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که منجر به زخمی شدن چندین نفر از جمله «اشیره حقان» پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر از ناحیه صورت شد و وی برای مداوا به بیمارستان «فلسطین» در رام الله انتقال یافت.

اردوگاه «العروب» در «الخلیل» نیز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی بود که با «کوکتل مولوتف» به یک برج نظامی رژیم صهیونیستی حمله کرده بودند و در نتیجه این حمله آنها، برج نظامی مذکور در ورودی اردوگاه العروب آتش گرفت.

درهمین راستا، درگیریهای شدیدی نیز میان سربازان ارتش صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در روستای «فندق» در شرق «قلقیلیا» روی داد و صهیونیستها جاده «وادی قانا» در شرق قلقیلیا را بستند و مانع از تردد خودروهای فلسطینیان در آن شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از شهرک نشینان در جریان حمله به این روستا حمایت میکردند و این مساله باعث شد که اهالی روستای فندق و روستای حجه در مجاورت آن برای مقابله با این عربده کشی صهیونیستها با آنها درگیر شوند.

در شهرک «بلعا» در شرق شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری نیز هزاران فلسطینی پیکر «حذیفه عثمان سلیمان» 18 ساله را که شب یکشنبه به شهادت رسید تشییع کردند.

در غزه نیز تظاهرات گستردهای در حمایت از اتفاقات کرانه باختری و قدس اشغالی برگزار شد که در آن گروههای فلسطینی حضور داشتند.

** لزوم آغاز انتفاضه سوم برای نجات مسجد الاقصی

خبرگزاری سمای فلسطین از قدس اشغالی به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: صدها فلسطینی ساکن شهرهای «حیفا»، «ناصره»، «شفاعمرو» ، «کفرکنا»، «طیبه»، «بعینه» و «باقه غربی» تظاهرات کردند.

در این خبر آمده است شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار آغاز انتفاضه سوم برای نجات مسجد الاقصی شدند.

** حماس: تمام لازمههای شکلگیری انتفاضه سوم فراهم است

با توجه به افزایش درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی در همین رابطه عزت رشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در همین راستا خواستار شعلهور ساختن انتفاضه سوم و تشدید عملیاتهای مقاومت در سراسر فلسطین شد و گفت: باید زمین را زیر پای صهیونیستها به لرزه در آوریم. تمامی لازمههای شکلگیری انتفاضه سوم آماده و فراهم است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: شعلههای انتفاضه سوم از داخل مسجدالاقصی زبانه خواهد کشید و پیشگامان این انتفاضه پاسداران مسجد الاقصی، طلاب علوم دینی و جوانان قدس خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که تجاوزات و جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی ادامه داشته باشد، صهیونیستها خواب راحت نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: مقاومت و مبارزه در برابر رژیم صهیونیستی با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن و در رأس آن مقاومت مسلحانه حق طبیعی ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود و آزادسازی سرزمین و مقدسات خود از اشغالگری صهیونیستها است.

این رهبر حماس با اشاره به این که ملت فلسطین هرگز در برابر جنایتهای وحشیانه صهیونیستها در برابر قدس و مسجد الاقصی ساکت نخواهد نشست، اظهار کرد: فلسطینیان هرگز دست از مقاومت برنمیدارند و هراندازه تجاوزات و جنایتهای صهیونیستها علیه مسجد الاقصی و دیگر مقدسات افزایش یابد، عملیاتهای مقاومت نیز شدت خواهد یافت.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داد که هدف از طرحهای شوم رژیم صهیونیستی تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان و در نهایت یهودیسازی کامل این مسجد است. وی مرحله کنونی را خطرناکترین مرحله پیشروی در مسجد الاقصی دانست.

وی خاطرنشان کرد: سران رژیم صهیونیستی می خواهند با سوء استفاده از اوضاع حاکم بر کشورهای عربی طرحهای مد نظر خود را بر شهر قدس تحمیل کنند و در همین راستا تعرض و حملات به مسجدالاقصی را به اوج رسانده و از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد در ساعات مشخصی از روز جلوگیری به عمل میآورند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این اقدام را تقسیم زمانی مسجد الاقصی و مقدمهای برای تقسیم مکانی آن می دانند.

عضو دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه حملات مکرر صهیونیستها علیه مسجد الاقصی بخشی از جنایتهای روزمره این رژیم علیه ملت فلسطین و مقدسات آن است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی اشغالگر است که بر پایه قتل و جنایت و کشتار شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی طرحهای شوم رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است زیرا ملت فلسطین همچنان به سرزمین خود پایبند بوده و با تمامی ابزارهای ممکن از آن دفاع میکند و هرگز اجازه تحقق هیچ یک از اهداف و خواسته های شوم دشمن در این سرزمین را نخواهد داد.

گفتنی است؛ درگیری میان نظامیان صهیونیستی و فلسطینیان در حالی افزایش مییابد که گفتوگوهای صلح میان دو طرف از سال 2014 متوقف شده است.

انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار