یار شهید مدنی:

شهید مدنی حق‌جو و به دنبال حق قدم برمی‌داشت

حجت‌الاسلام «جوادی» گفت: شهید مدنی حق‌جو، حق‌گو و به دنبال حق قدم برمی‌داشت و در راه حق و حمایت از آن با هیچکس تعارف نداشت.
کد خبر: ۵۴۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 11September 2022

شهید مدنی حق‌جو و به دنبال حق برمی‌داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، با توجه به فرارسیدن چهل‌ و یکمین سالگرد شهادت دومین شهید محراب آیت الله «سیداسدالله مدنی» گفت‌وگویی با یکی از یاران شهید صورت گرفت که در ذیل می‌خوانید.

حجت‌الاسلام «محمد جوادی» یار شهید مدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  دفاع‌پرس در همدان، با بیان اینکه رفتار و سیره شهید مدنی نکات آموزنده‌‌ای برای همگان است، اظهار داشت: از سال ۱۳۵۲، زمانی که شهید مدنی در بین همدان و نجف در رفت و آمد بود، در کلاس‌هایش شرکت می‌کردم.

وی با بیان اینکه شهید مدنی از هر فرصتی استفاده و در خصوص انقلاب صحبت می‌کرد، گفت: در زمانی که شهید مدنی امام جماعت مسجد بهبهانی در خیابان باباطاهر همدان بود، در اکثر سخنرانی‌هایش مردم را نصیحت و در مورد انقلاب صحبت می‌کرد و در زمانی هم که نبود من امامت مسجد را به عهده می‌گرفتم.

جوادی به بیان خاطراتی از همنشینی با شهید مدنی پرداخت و افزود: خاطرم هست زمانی که شهید در دره مراد بیگ همدان ساکن بود بیمار شده بود. به همراه تعدادی از روحانیون به ملاقاتش رفتیم وقتی احوالش را پرسیدیم گفت که الحمدالله از دیشب گلویم ورم کرده و درد سینه‌ام بیشتر شده که همگی ما تعجب کردیم که چرا اینگونه می‌گوید. که این برای ما درسی شد که در هر حالی راضی به رضای خداوند باشیم.

وی متذکر شد: این حرکت به همه ما آموخت و برای ما درسی شد که هر آنچه که خداوند برای ما تقدیر کرده باید بپذیریم و در همه حال راضی به رضای خداوند و شاکر باشیم و بگوییم خدایا آنچه را که تو دوست داری ما هم دوست داریم و راضی به آن هستیم.

یار شهید مدنی عنوان کرد: خاطرم هست شهید مدنی در اوایل انقلاب در همدان ستادی را برای پیگیری امور تعبیه کرده بودند که فردی وارد شد و سخنانی علیه انقلاب گفت؛ شهید چندین بار او را نصیحت کرد اما تاثیری نداشت، با حالتی گریان دستانش را بالا گرفت و به او گفت شما که به انقلاب توهین می‌کنی، خدا مرگت دهد. که این حرکت نشان می‌دهد که باید حق را ببینی، بشناسی و از آن حمایت کنی.

وی با تاکید بر اینکه شهید مدنی حق‌جو، حق‌گو و به دنبال حق قدم برمی‌داشت، افزود: شهید مدنی در راه حق و حمایت از آن با هیچکس تعارف نداشت و این را از ائمه معصومین الگو گرفته بود که همیشه در تلاش برای اصلاح و نصیحت مردم بودند؛ ولی وقتی نمی‌پذیرفتند راهشان را جدا و آنان را نفرین می‌کردند.

جوادی با اشاره اینکه شهید مدنی در حمایت از انقلاب از سایر مراجع موثرتر بود، تصریح کرد: زمانی که آیت الله مدنی به شهادت رسید، امام خمینی (ره) فرمودند که ایشان دست راست من بود. که این نشان از عظمت این شهید دارد.

وی با بیان اینکه شهید مدنی ارادت خاصی به اهل بیت (ع) داشت، گفت: در هنگام روضه ارتباط قلبی‌ قوی‌ای با ائمه اطهار علی‌الخصوص حضرت زهرا (س) برقرار می‌کرد و با تمام وجود گریه می‌کرد‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها