نماینده مردم تهران در مجلس:

ترمیم روابط با ایران در دستورکار کشور‌های منطقه است

یزدی‌خواه گفت: کشور‌های منطقه متوجه شدند بیگانگان و غربی‌ها تکیه‌گاه‌های خوبی نیستند لذا درصدد ترمیم روابطشان با ایران هستند.
کد خبر: ۵۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ - 12September 2022

ترمیم روابط با ایران در دستورکار کشور‌های منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید علی یزدی‌خواه» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای اماراتی خودش درباره تقویت روابط دوجانبه، اظهار داشت: کشور‌های منطقه باید بتوانند به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی و خودشان امنیت را تامین کنند.

یزدی‌خواه گفت: در واقع تاریخ نشان داده هر گاه بیگانگان در منطقه حضور داشتند، شاهد تنش آفرینی و اختلاف نظر بوده ایم و همچنین امنیت نیز دچار خدشه شده است.

وی با اشاره به اینکه هر چه اقدامات مشترک و دوجانبه مانند مبارزه با تروریسم، اقتصادی و ... افزایش یابد، کشور‌های منطقه بهره بیشتری می‌برند، ادامه داد: در واقع کشور‌های همسایه با تکیه بر توان داخلی و پشتیبانی مردمان خود می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه خود را فعال کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشور‌های منطقه متوجه شدند که جمهوری اسلامی دارای توانمندی‌های زیادی بوده و در این راستا مستقل است، افزود: این مهم در حالیست که کشور‌های منطقه متوجه شدند بیگانگان و غربی‌ها تکیه گاه‌های خوبی نیستند لذا درصدد ترمیم روابطشان با ایران هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تهران علاقه‌مند توسعه و تقویت روابط با کشور‌های منطقه است، خاطرنشان کرد: بدون شک به حداکثر رساندن مشترکات و همچنین محقق کردن آرزوی ملت‌های منطقه برای شکوفایی و رونق در گرو همکاری و تعامل دولت‌ها است که باید به آن توجه بیشتری شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار