راه‌های توسعه تجارت میان ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت

در دیدار سرکنسول کشورمان در کراچی با رئیس اتاق بازرگانی تهران رفع انحصار در زمینه توسعه تجارت میان ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ - 13September 2022

راه‌های توسعه تجارت میان ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در دیدار «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان و «مسعود خوانساری» رئیس اتاق بازرگانی تهران موضوع تمرکز و انحصار موجود در تجارت بین ایران و پاکستان، راه‌های توسعه روابط تجاری بین بخش خصوصی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

پاکستان چهارمین بازار صادراتی ایران در بین کشورهای همسایه است و در ۹ ماهه امسال مجموع تبادلات تجاری دو کشور بیش از ۸۴۰ میلیون دلار برآورد شده که سهم صادرات ایران ۷۱۰ میلیون دلار و شامل محصولات صنعتی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و غذایی بوده و در بیش از ۱۱۰ کد تعرفه انجام شده است.

پاکستان از ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش کمی و کیفی مراوده‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و برآوردهای انجام شده گویای آن است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم، تجارت دو کشور تا ۱۴ میلیارد دلار در سال قابل افزایش است. همچنین پاکستان و ایران ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک دارند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار