وزیر امور خارجه در دیدار سفیر تونس:

محدودیتی در توسعه روابط ایران و تونس وجود ندارد

امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین، گفت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.
کد خبر: ۵۴۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 13September 2022

تلاش برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات بین دو کشور ضروری است/ محدودیتی در توسعه روابط ایران و تونس وجود نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سمیر المنصر» سفیر جمهوری تونس در تهران در پایان مأموریت خود در کشورمان با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار روابط خوب میان ایران و تونس و وجود دیدگاه‌ها و مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد و افق روابط میان دو کشور را مطلوب ارزیابی و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی همکاری میان دو طرف، تلاش برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات بین دو کشور را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، تاکید کرد: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.

وزیر امورخارجه با اشاره به تحولات جاری در تونس، گفت: اطمینان خاطر داریم با حکمت و عقلانیت مسئولان تونس و با وحدت و همدلی ملت و دولت این کشور شاهد رشد و شکوفایی روز افزون تونس در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

سفیر جمهوری تونس در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی کشورمان، سال‌های حضور خود در تهران و در میان مردم ایران را بسیار عالی خواند و با اشاره به عرصه‌های همکاری فیمابین، بر لزوم استمرار و تلاش دو کشور جهت برگزاری موفق کمسیون مشترک تأکید کرد.

سمیر المنصر با ابراز خوشبینی نسبت به دورنمای روابط دو کشور و اشاره به روابط صمیمانه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس تاکید کرد ما همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار