هشدار مقام اطلاعاتی سابق تل‌آویو درباره انتفاضه فلسطین

«تامیر هایمن» رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی درباره تقویت جایگاه حماس و جهاد اسلامی نزد فلسطینان و احتمال بالای انتفاضه در کرانه باختری هشدار داد.
کد خبر: ۵۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 13September 2022

هشدار مقام اطلاعاتی سابق تل‌آویو درباره انتفاضه فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی معتقد است که فلسطینیان به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بی‌اعتماد شده و جایگاه گروه‌های مقاومت فلسطین در حال تقویت است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» مصاحبه‌ای با «تامیر هایمن» رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ترتیب داده و نظر او را درباره احتمال انتفاضه فلسطینیان جویا شد.

این مقام ارشد اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی که در حال حاضر رئیس اندیشکده «بنیاد تحقیقات امنیت ملی» در فلسطین اشغالی است، هشدار داد که احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری، زیاد است.

به گفته وی، از نظر مردم فلسطین این اعتقاد و ایده محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان درباره اینکه راه حل سیاسی با اسرائیل امکان پذیر است، شکست خورده است.

«تامیر هایمن» رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در این مصاحبه درباره تقویت جایگاه گروه‌های مقاومت فلسطین و حمایت فلسطینیان از آن‌ها هشدار داد.

وی به یدیعوت آحارونوت گفت: «(بی اعتمادی به اعتقاد و باور محمود عباس از نظر فلسطینیان) همراه با فساد در تشکیلات خودگردان، قدرت گروه‌های جهاد اسلامی و حماس را تقویت می‌کند و باعث ایجاد یک وضعیت ناآرام می‌شود که ممکن است در نتیجه هر اقدام تحریک‌آمیزی شعله‌ور شود».

هشدار این چهره اطلاعاتی و نظامی پیشین رژیم صهیونیستی درباره احتمال وقوع انتفاضه فلسطینیان در شرایطی مطرح شده که اخیرا برخی دیگر از چهره‌های صهیونیست هم در این باره هشدار داده‌اند.

اخیرا، «ایال زیسر» مورخ و استاد دانشگاه تل‌آویو نسبت به وقوع انتفاضه سوم مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها هشدار دارد و گفت که درگیری‌های پراکنده بین ارتش صهیونیستی با نیرو‌های مقاومت فلسطین، فریبنده است.

به گفته این کارشناس ساکن فلسطین اشغالی، این آرامش و سکوت، آرامش قبل از طوفان است و در واقع، طوفان همچنان به قوت خود باقی است؛ هر چند روزی نیست که درگیری‌های روتین و عادی بین مردم فلسطین و ارتش صهیونیست رخ ندهد.

پایان پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار