ویژگی خاص زائران پاکستانی که می‌تواند برای ما الگو باشد

معاون مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ارادت خاص به اهل‌بیت (ع) و امامزادگان، ویژگی خاص زائران پاکستانی است، گفت: این ارادت خاص به امامزادگان برای ما درس است و می‌تواند برای ما الگو باشد.
کد خبر: ۵۴۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ - 13September 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سلمان روحی» معاون مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه پس از بازدید از موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) در زاهدان اظهار داشت: مسئولان این زائرسرا نسبت به فعالیت‌های فرهنگی دغدغه‌مند هستند و دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر نیز پای کار آمده‌اند و نسبت به این موضوع اهتمام دارند.

روحی تصریح کرد: ارادت خاص به اهل‌بیت (ع) و امامزادگان، ویژگی خاص زائران پاکستانی است؛ این ارادت خاص به امامزادگان برای ما درس است و می‌تواند برای ما الگو باشد که ما به امامزادگان استان‌ها، شهر‌ها و روستا‌های خودمان بیش از پیش توجه کنیم.

معاون مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در اینجا از عشق و علاقه زائران پاکستانی به اهل‌بیت (ع) خوب استفاده شده است، افزود: مشاهده کردم غرفه نقاشی کودکان برپا شده است؛ همچنین کتابچه به زبان اردو و کتاب ادعیه به زبان اردو تهیه و در اختیار این زائران قرار می‌گیرد تا در مسیر کربلا و مسیر بازگشت به پاکستان مطالعه کنند؛ این ماندگارترین کار فرهنگی و نمونه‌ای از بهترین کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ایده‌های فرهنگی و اجرائیات فرهنگی در این موکب خوب بوده است، در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کاستی‌های ما این است که زمانیکه وارد محرم و صفر می‌شویم از موضوع ثقل اکبر توصیه شده رسول اکرم (ص) یعنی قرآن کریم غافل می‌شویم؛ اگر به همه چیز بپردازیم، اما قرآن را رها کنیم، کار ناقص است؛ فعالیت‌های قرآنی انجام شده است، اما سعی می‌کنیم تا این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین ۱۴۰۱ در قالب ۳۵۰ موکب به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

نزدیک به دو دهه است که موقوفه زائرسرای امام رضا (ع) در زاهدان به زائران غیرایرانی حضرت سیدالشهدا (ع) که از مرز‌های شرقی وارد کشور می‌شوند، خدمت‌رسانی می‌کند؛ از سال ۱۳۹۵ تاکنون نیز این زائرسرای موقوفه فعالیتش را با عنوان موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ادامه داده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار