وزیر کشور:

شرایط مرزهای غربی کشور مطلوب و ترددها بسیار روان است

وحیدی با بیان اینکه شرایط در هر شش مرز مطلوب و تردد‌ها بسیار روان است؛ گفت: تاکنون بالغ بر سه میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر هم به ایران بازگشته اند.
کد خبر: ۵۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 13September 2022

شرایط مرزهای غربی کشور مطلوب و ترددها بسیار روان استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی در باره آخرین وضعیت مرز‌ها و تردد زائرین اظهار داشت: شرایط در هر شش مرز مطلوب و تردد‌ها بسیار روان است؛ تاکنون بالغ بر سه میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر هم به ایران بازگشته اند.

وحیدی افزود: علیرغم اینکه ورود و خروج زائران همزمان انجام می‌شود، اما تردد روان است، زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده و شاهد هستیم در مرز‌ها فضای بسیار خوبی حاکم است.

وزیر کشور تصریح کرد: اتوبوس‌ها برای بازگرداندن زائران آماده هستند. از طرفی زائران افغانستانی می‌توانند از مرز شلمچه خارج شوند. علاوه بر آن، مشکلات زائران پاکستانی برای عبور از مرز حل شده و آمادگی برای عبور بیشتر زائران پاکستانی برای عبور از مرز شلمچه هم وجود دارد.

وی در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت موج بازگشت زائران گفت: شاهد پیک جدیدی برای خروج هستیم چراکه هرچه به روز‌های اربعین نزدیک می‌شویم، خروجی‌ها به سمت عراق بیشتر می‌شوند.

وزیر کشور افزود: علاوه بر آن ورود به کشور هم تا امروز به نحوی مدیریت شده است که کسی دچار مشکل نشود و اگر کسی به داخل کشور بیاید برای بازگشت به شهر مبدا با مشکلی مواجه نشود. در موارد اندکی زائران باید منتظر وسایل حمل و نقل بمانند، ولی سرعت انتقال بسیار خوب است.

وحیدی تصریح کرد: علاوه بر اتوبوس برای حمل و نقل زائران از قطار هم استفاده می‌شود و قطار‌ها مسافران را از خرمشهر به تهران، مشهد و زاهدان منتقل می‌کنند. ظرفیت حمل و نقل ریلی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن تعدادی از مسافران با وسایل نقلیه شخصی به مرز مراجعه کرده بودند و بخشی از حمل و نقل زائران هم بدین صورت شکل می‌گیرد

وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر اتوبوس‌های شرکت‌ها اتوبوسرانی از سازمان ها، وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها نیز برای خدمت به زوار استفاده می‌شود.

پایان پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار