مشاور رئیس سازمان سینمایی:

سازمان سینمایی پیگیر ساخت فیلم شهیدان همدانی و طیب/ پایبند عدالت‌ فرهنگی هستیم

عشیری با تاکید بر اینکه سازمان سینمایی پیگیر وعده ساخت آثار سینمایی با موضوع شهید همدانی و شهید طیب است، گفت: رویکرد سازمان سینمایی در دولت، عبور از مسیر قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری است و ما در این زمینه همین مسیر را طی می‌کنیم و نگاه منصفانه و برابر داریم.
کد خبر: ۵۴۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 13September 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «یزدان عشیری» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در نشست خبری «هفته مهر سینمای ایران» ضمن تبریک روز ملی سینما به درگذشت «اصغر یوسفی‌نژاد» کارگردان سینما اشاره کرد و اظهار داشت: یوسفی‌نژاد ازجمله کارگردان‌هایی بود که در عرصه سینما با همت، صبوری و خویشتن‌داری، پشتکار و خلاقیت به شهر و دیار خود وفادار ماند و در دیداری که با ایشان داشتیم این عشق، پیوستگی و وابستگی به فرهنگ و آیین آذربایجان ستودنی بود.

هفته مهر سینمای ایران با رویکرد احیای دوباره سینما

وی نشست با اهالی رسانه را آغاز برگزاری سلسله نشست‌های خبری سازمان سینمایی در دور جدید و در آستانه یک سالگی مسوولیت عنوان کرد و با تاکید براینکه این نشست‌ها با حضور رئیس سازمان و معاونت‌های مختلف برگزار خواهد شد، افزود: برنامه هفته مهر سینمای ایران در راستای سیاست‌های کلان سازمان سینمایی و رویکرد احیای دوباره سینما و رونق سالن‌های نمایش استانی در راهبرد کلان و افق سیاست‌ها طراحی شده است و جای چنین رویدادی در تقویم سینمایی کشور خالی بود.

مناطق مختلف ایران محروم از برنامه‌های گرامی‌داشت سینما

عشیری به برنامه‌های روز ملی سینما اشاره کرد و با بیان اینکه صنوف سینمایی در این مناسبت برنامه‌هایی دارند که مناطق مختلف کشور و شهرها از آن محروم‌اند، تاکید کرد: هفته مهر سینمای ایران می‌تواند بستر تداوم سیاست عدالت فرهنگی دولت سیزدهم قرار گیرد؛ قطعا با برپایی چنین رویدادهایی در تهران و سراسر کشور زمینه رونق سینما شکل خواهد گرفت.

تسهیل‌گری برای استان‌ها مطالبه هنرمندان

مشاور رئیس سازمان سینمایی، زمینه‌سازی برای کشف استعدادهای هنری را رویکرد هفته سینمای ایران دانست و خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با هنرمندان استانی داشتیم عمده درخواست آن‎ها تسهیل‌گری سازمان برای دریافت مجوز فیلم بود و معتقد بودند باید شرایطی فراهم شود تا هنرمند مجبور به مهاجرت از شهر خود به مرکز نشود.

استعدادهای هنری باید در استان‌ها رشد کنند

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری عنوان کرد: با توسعه آموزشگاه‌ها و فضاهای آموزشی و امکانات در شهرستان‌ها باید حمایت صورت گیرد تا استعدادها در مناطق خودشان رشد کنند و مجبور به طی کردن مسیرهای ناملایم برای حضور در تهران نشوند لذا این جنس برنامه‌ها قطعا کمک خواهند کرد تا هنرمندان اعتماد به نفس پیدا کنند و به بازیابی هویتی برسند و دیده شوند.

عشیری تاکید کرد: برگزاری هفته مهر سینمای ایران یک ریل‌گذاری جدید برای افق تازه سینمای ایران است تا بتواند بخشی از ظرفیت‌هایی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، دیده شوند.

سازمان سینمایی پیگیر ساخت فیلم شهیدان همدانی و طیب

مشاور رئیس سازمان سینمایی، درخصوص سفرهای استانی محمد خزاعی و وعده ساخت آثار سینمایی با موضوع شخصیت‌های دفاع مقدس در استان‌ها اظهار داشت: موضوع ساخت آثار سینمایی با موضوع شخصیت‌های دفاع مقدس و شهدا مطالبه استان‌های همدان و کهگیولیه و بویراحمد بود که ساخت فیلم‌هایی با موضوع شهید همدانی و شهید طیب پس از انجام کارهای تحقیقاتی انجام خواهد شد لذا دو فیلمی که از سوی سازمان سینمایی قول ساخت آن داده شده در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه‌های سازمان سینمایی درخصوص حل مشکلات اخدمجوز آثار و توجه به مناطق مختلف کشور گفت: رویکرد سازمان سینمایی در دولت، عبور از مسیر قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری است و ما در این زمینه همین مسیر را طی می‌کنیم و نگاه منصفانه و برابر داریم.

عشیری با تاکید براینکه تثبیت فضای جدید و جراحی در عرصه سینما نیازمند زمان و همدلی، همراهی و هم‌فکری بیشتری است که بخش مهمی از آن توسط کمک رسانه‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ضریب جذب مخاطب در سینمای ایران نیازمند آسیب‌شناسی جدی است؛ چرا درحالی که مشارکت اجتماعی مردم در موضوعات مختلف چشم‌گیر است اما برای دیدن یک فیلم در تعداد مخاطبین به کمترین اعداد می‌رسیم؟ البته بخشی از دلایل این موضوعات مربوط به محتوای آثار و عدم وجود زیرساخت‌ها در مناطق کشور است لذا هفته مهر سینمای ایران بخاطر اینکه زمینه گفت‌وگو، هم‌اندیشی و خردورزی را فراهم می‌کند، غنیمت است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها