همراه با زائران اربعین ۷/ گفت‌وگوی دفاع‌پرس با جانباز هشت سال دفاع مقدس:

شهدای مقاومت با خون خود امنیت عراق را تضمین کردند

یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس گفت: خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت بوده که کشور عراق امروز در امنیت کامل است.
کد خبر: ۵۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 17September 2022

شهدای مقاومت با خون خود امنیت عراق را تضمین کردندبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مراسم اربعین حسینی، حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده است و موجب می‌شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

این زیارت معنوی سیدالشهدا یکی از توصیه شده‌ترین اعمالی است که هر ساله تعداد زیادی از شیعیان را پای پیاده به سمت کربلا رهسپار می‌کند تا در حریم پاک سرزمین نینوا خود را از پلیدی‌های این دنیا پاک کنند.

در این مسیر مملو از عشق و عرفان با علی اصغری از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به گفت‌وگو پرداختیم.

وی گفت: مسیر پیاده روی اربعین یک مسیر امام شناسی برای همه ماست و باید همه بهره کافی از این اتفاق مبارک را ببرند و هر کسی با هر توانایی که دارد در این اجتماع عظیم پیروی کند.

اصغری ادامه داد: عراق کشوری است که ثبات سیاسی ندارد و تقریبا بیشتر مردم آن از حکومت خود ناراضی هستند آنها همیشه به ایران به خاطر داشتن یک رهبر واحد و مقتدر غبطه می‌خورند اما با همه‌ی این تفاسیر، خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت بوده که این کشور امروز در امنیت کامل است.

این جانباز دفاع مقدس گفت: ما در گذشته با رژیم بعث این کشور در جنگ بودیم و عده‌ی زیادی از جوانان در این راه شهید شدند تا همگان بتوانند به راحتی و در امنیت کامل به زیارت امام حسین علیه السلام بیایند، امروز باید زائران حسینی همواره در این مسیر یاد و خاطراتشان را گرامی بداریم.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار