معاون جبهه بیداری اسلامی:

تندیس جایزه جهانی مقاومت رونمایی می‌شود/ امام رضا (ع) مظهر و نماد مجاهد در غربت

اکبری با تاکید براینکه تندیس جایزه جهانی مقاومت رونمایی می‌شود، گفت: امام رضا (ع) مظهر و نماد مجاهد در غربت است.
کد خبر: ۵۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 14September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسین اکبری» معاون جبهه بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت اظهار داشت: این رویداد یک اتفاق مردم نهاد و مردم بنیاد است که نقطه محوری آن بر حول امام رضا علیه السلام میچرخد.

وی درباره نام‌گذاری این رویداد و زمان برگزاری آن گفت: با توجه به اینکه از القاب آن امام همام «غریب الغربا» می‌باشد این رویداد هرسال همزمان با شهادت این امام غریب برگزار می‌شود.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به تشریح دستاورد‌های شش دوره این اجلاسیه پرداخت و گفت: تعامل گروه‌های جهادی با محافل فرهنگی وعلمی در سطح کشور‌های جهادی از دستاورد‌های این رویداد می‌باشد.

اکبری خاطرنشان کرد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده کنفرانس علمی پیش‌بینی شده، که در دو فضای دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از جایزه و تندیس جهانی مجاهدان در غربت را رویداد مهم این اتفاق معرفی کرد و با بیان اینکه مراحل تدوین اساس نامه و آیین‌نامه اجرایی آن جهت ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور درحال انجام است، گفت: امسال از تندیس این جایزه در اجلاسیه با حضور جمعی از اعضای محترم هیئت دولت، سفرای کشور‌های اسلامی و فرمانداهان ارشد نظامی رونمایی خواهد شد.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه گفت: تعداد ۲۵ مقاله منتخب از بین مقالات ارسال شده قرار است، توسط کمیته علمی اجلاسیه کتاب مقالات چاپ و در اختیار مهمانان خارجی وداخلی قرار گیرد.

اکبری افزود: نمایشگاه «از غربت تا عظمت» جلوه کوچکی از نماد غربت، عاشورا و کربلا می‌باشد که هرساله با ایام اربعین حسینی وشهادت امام رضا (ع) متقارن می‌شود. امام حسین علیه السلام در عین عظمت و اقتدار، در یک غربت خود و خانواده واقع شده است. مبنای الگوی مقاومت امروز درس خود را از عاشورا گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار