تلاش دولت برای ثبت روز زیارت امام رضا (ع) به عنوان روز ملی زیارت

معاون اول رییس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت تقویت گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی برای خدمت به زوار امام هشتم شیعیان، گفت: دولت در تلاش است تا روز زیارت امام رضا (ع) به عنوان روز ملی زیارت ثبت شود و امیدوارم شاهد تحقق این موضوع باشیم.
کد خبر: ۵۴۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ - 15September 2022

تلاش دولت برای ثبت روز زیارت امام رضا (ع) به عنوان روز ملی زیارتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در جلسه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر، بر اهمیت تقویت گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی برای خدمت به زوار امام هشتم شیعیان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: واگذاری مدیریت امور به دست مردم همیشه نتایج بهتری دارد و هرچه دولت بتواند انجام کار‌ها را به خود مردم واگذار کند، شاهد رضایتمندی بیشتر مردم خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت تقویت گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی برای خدمت به زوار امام هشتم شیعیان، گفت: دولت در تلاش است تا روز زیارت امام رضا (ع) به عنوان روز ملی زیارت ثبت شود و امیدوارم شاهد تحقق این موضوع باشیم.

مخبر با اشاره به بازدید‌های خود از پایانه‌های مرزی غرب کشور در روز‌های پیک تردد زائرین اربعین حسینی، افزود: عشق به امام حسین (ع) آستانه تحمل مشکلات زیارت را بالا می‌برد و انصافا مردم در گذرگاه‌ها با وجود برخی محدودیت‌ها، صبورانه و بدون گلایه‌مندی دغدغه‌ها و نیازهایشان را مطرح می‌کردند.

وی تصریح کرد: امسال ایام زیارت اربعین با گرمای شدید هوا همزمان شده است و این امر مشکلات و نیاز‌های مردم را در گذرگاه‌ها دوچندان کرده و با وجود اینکه دولت و مردم عراق بصورت تمام عیار و با همه وجود پای کار آمدند، اما ضعف برخی زیرساخت‌ها به ویژه در آنسوی مرز مشهود است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برگزاری اینگونه مراسمات دینی و مذهبی از جنس مردمی است و دولت باید تنها به عنوان تسهیل‌گر حضور داشته باشد، اظهار کرد: تامین برخی تدارکات و زیرساخت‌ها از توان مردم خارج است که دولت باید این امکانات را تامین کند، اما محور اصلی و مدیریت کار‌ها باید با ظرفیت‌های مردمی انجام شود.

مخبر افزود: پس از چند سال وقفه در تجمعات دینی و مذهبی ناشی از شیوع کرونا، امسال محدودیتی وجود ندارد و مردم با اشتیاق از این فرصت استفاده می‌کنند تا در مراسم اربعین و ایام پایانی ماه صفر حضور داشته باشند و قطعا جمعیت زیادی از زوار به مشهد سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به مصوبات و مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: تصمیمات لازم برای پذیرایی از زوار امام رضا (ع) اتخاذ شد و آنچه در توان دولت است برای این منظور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا میزبانی مناسبی از زائران انجام شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار