مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان:

برخی از صنایع استان هرمزگان در جذب ایثارگران مقاومت می‌کنند

«ناوکی» گفت: برخی از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان در جذب ایثارگران مقاومت می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ - 18September 2022

برخی از صنایع استان هرمزگان در جذب ایثارگران مقاومت می کنند

«عطا ناوکی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: در جذب و استخدام فرزندان شاهد و ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف برای ورود جامعه هدف به بازار کار، افزود: یک گروه از این افراد که قصد شرکت در آزمون استخدامی داشتند، در کلاس‌های تقویتی شرکت کردند تا با شیوه پاسخگویی به سوالات آشنا شوند که در آزمون فراگیر امسال نسبت به سال های گذشته رشد 50 درصدی را شاهد هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های گذشته فرزندان ایثارگر استان در رقابت کردن با استان‌های برخوردار توفیقی نداشتند، امسال نزدیک به 200 نفر سهمیه ایثاگران داشتیم که 50 درصد پذیرفته می‌شدند، اما امسال 240 نفر سهمیه داشتیم 190 نفر از هرمزگان قبول پذیرفته شدند.

ناوکی در خصوص جذب ایثارگران در صنایع، تصریح کرد: بیش از 76 جلسه با صنایع برگزار کردیم که حداقل 25 درصد سهمیه استخدامی ایثارگران را لحاظ کنند. برخی از مدیران صنایع مقاومت می‌کنند که ما بخش خصوصی هستیم و 25 درصد شامل ما نمی‌شود برخی متقاعد شدند اما برخی همچنان این سهمیه را نادیده می‌گیرند.

وی تصریح کرد: افرادی که با حق قانونی ایثارگران مقاومت می‌کنند  با فرهنگ جبهه و جنگ، ایثار و شهادت بیگانه هستند.

ناوکی ادامه داد: همه ما مدیون ایثارگری و جانفشانی شهدا و ایثارگران هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با اشاره به همکاری خوب نفت ستاره خلیج فارس، نفت پالایشگاه بندرعباس و فولا هرمزگان در استخدام ایثارگران و فرزندان شاهد متذکر شد: در یک سال گذشته تقریبا 142 نفر در صنایع استان با پشت سر گذاشتن آزمون مشغول به کار شدند.

ناوکی با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ها با مدیران صنایع در رشته‌های مورد نیاز صنایع، تبراز داشت: بیش از 200 نفر توانستند از آموزش های مختلف استفاده کنند یا در حال آموزش هستند که امیدوارم پس از پایان دوره آموزشی جذب صنایع شوند.

این ‌مسئول با اشاره به ایثارگرانی که دارای مدرک دیپلم هستند، خاطرنشان کرد: این دسته از ایثارگران می‌توانند با استفاده از تسهیلات و هم منابع داخلی بانک عامل، کارآفرین شوند از پرورش میگو گرفته تا بوم گردی و گردشگری قشم و هرمز و مغازه کوچک می توانند منابع درآمدی داشته باشند ،هدف اصلی ما رسیدن به معیشت پایدار برای این عزیزان است.

به گفته وی، در استان هرمزگان، 900 نفر از جامعه ایثارگری بیکار هستند که از این تعداد یعنی 110 نفر فرزند شهید و فرزندان جانبازان هنوز بیکار هستند.

ناوکی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در خصوص 25 درصد سهمیه جذب جامعه ایثارگری گفت: بدنبال جلسات مختلف با امام جمعه بندرعباس و پیگیری‌های انجام شده سال گذشته جذب خوبی داشتیم که فکر کنم با جانبازان زیر 25 درصد که حقوقشون برقرار شد بالای 700 تا 800 سال گذشته جذب داشتیم، این اتفاق در سال جدید و سال بعد هم ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیران چند شرکت، هیچ همکاری با ما نداشتند و در استخدام جامعه ایثارگری و سهمیه 25 درصدی استخدام ایثارگران خود را سهیم نمی‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها