کربلای معلی مقصد پایانی «رهسپار خیمه‌ها»

دور دوم اجرای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چذابه آغاز شده بود همزمان با اربعین حسینی در اماکن مذهبی کشور عراق ادامه یافت.
کد خبر: ۵۴۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 19September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دور دوم اجرای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چذابه آغاز شده بود همزمان با اربعین حسینی در اماکن مذهبی کشور عراق ادامه یافت.

این نمایش با مروری به وقایع عاشورا با بهره گیری از عناصر تعزیه، به معرفی شهدای مدافع حرم می‌پردازد. بر همین اساس نمایش شاخص «رهسپارخیمه‌ها» با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در دور دوم اجرا‌های خود پس از ۲۰ نوبت اجرا در چذابه و شلمچه خوزستان به نجف و کربلا عزیمت نمودند.

در ادامه این تور نمایشی، هنرمندان خوزستانی رهسپار کشورعراق شدند تا در اولین گام درصحن مطهر حرم حضرت علی علیه السلام به زبان فارسی و عربی باحضور باشکوه زائرین حرم علوی میزبان مشتاقان حضرت باشند.

همراه پیاده روی اربعین

بر اساس این گزارش؛ نمایش «رهسپار خیمه‌ها» به ترتیب در عمود‌های ۷۶۸۷۱۱۱۸۱۲۱۸۱۳۳۵_۱۴۳۴ در مسیر راهپیمایی زائرین اربعین حسینی با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نمایش «رهسپارخیمه‌ها» برای اولین بار در قالب تور نمایشی گسترده در ایران و عراق بیشترین حجم اجرا‌های عمومی را داشته است.

کربلای معلی، مقصد پایانی

هنرمندان متعهد گروه اجرایی پس از اجرا در مسیر طریق الحسین و شهر نجف به شهر کربلای معلی رسید و در خیابان بین‌الحرمین و سدره النبی در جوار حرم مطهر سیدالشهدا امام حسین علیه السلام با ۲۰ اجرای ماندگار به کار خود پایان داد.

پیش از این نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» به کارگردانی مصطفی بوعذار در دهه اول و دوم محرم با ۴۰ اجرا در ۱۰ استان کشور میزبان مخاطبان بسیاری بود. کربلای معلی در اربعین حسینی ایستگاه پایانی این تور نمایشی گسترده بود که از ابتدای دهه اول محرم آغاز و با مجموع ۸۰ اجرای نمایشی پایان یافت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار