فرزند شهید «قنبر احمدی طیفکانی»‌:

رزمندگانی که ماندند باید کاری زینبی کنند

«احمدی طیفکانی» گفت: شهدای عزیز رفتند، کاری حسینی کردند و رزمندگانی که ماندند باید کاری زینبی کنند. رسالتی که شهدای عزیز بر دوش ما گذاشتند و ما را موظف به انجام آن کردند، اطاعت از ولی فقیه زمان است.
کد خبر: ۵۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 26September 2022

رزمندگانی که ماندند باید کاری زینبی کنند«محمد احمدی طیفکانی» فرزند شهید «قنبر احمدی طیفکانی» با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: «قنبر احمدی طیفکانی» در سال 1360 همزمان که امام عزیز و بزرگوار ما فرمان جهاد را صادر کردند، با عشق  و علاقه‌ای که به امام داشت، خودش را مقید و در بسیج آن زمان ثبت‌نام کرد.

وی افزود: پس از آموزش‌های لازم رهسپار جبهه نبرد حق علیه باطل شد که در آن زمان به عنوان بسیج شهید چمران یا به عبارت دیگر، جنگ‌های نامنظم شهید چمران مطرح بود که این شهید در اولین اعزام از بندرعباس به سمت جبهه رفت.

احمدی طیفکانی ادامه داد: سال 1360 مکانی قبل از انقلاب به نام «کاخ جوانان» بود که مکانی برای اهداف رژیم طاغوت درنظر گرفته بود، آنجا با شروع انقلاب اسلامی به هلال احمر تحویل داده شد و هلال احمر به بسیج داد، از آن مکان بسیجیان به جبهه اعزام می‌شدند که اولین اعزامی بود که بسیج، رزمنده‌ها را اعزام می‌کرد. آنان پس از سازماندهی و آموزش اولیه، به شیراز  رفتند و از شیراز به جبهه روانه شدند.

این فرزند شهید اضافه کرد: شهدای عزیز رفتند، کاری حسینی کردند و رزمندگانی که ماندند باید کاری زینبی کنند. رسالتی که شهدای عزیز بر دوش ما گذاشتند و ما را موظف به انجام آن کردند، اطاعت از ولی فقیه زمان است.

احمدی طیفکانی یادآور شد: پدرم عاشق امام و ولایت فقیه بود و در راهپیمایی‌ها علیه نظام ستم‌شاهی که در بندرعباس برگزار می‌شد، برای سرنگونی رژیم شاه شرکت می‌کرد.

این فرزند شهید بیان داشت: من نیز در کنار پدرم در آن راهپیمایی‌ها، به همراه دوستانم که بعدها به شهادت رسیدند، شهید «اسحاق دارا»، شهید «گنجعلی دارا»، رزمنده «عیسی احمدی» و برادرش «اسماعیل احمدی» شرکت می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه ما از دل محله‌ای خاستگاه حضورمان در جبهه ها آغاز شد که آن محله واقعا شهیدپرور بود، اضافه کرد: محله کمربندی درخت سبز آن زمان بچه‌های فعال، ارزشی و مسجدی داشت، بلافاصله با شروع جنگ تحمیلی و فرمان امام خمینی بچه‌ها برای حضور در جبهه آماده شدند.

احمدی طیفکانی خاطرنشان کرد: خودمان را موظف دانستیم در این نبرد نابرابری که استکبار جهانی به وسیله صدام، علیه کشورمان به راه انداخته بود، شرکت کنیم.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها