نقش مداحان اهل بیت (ع) در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

«احترامی» نقش مداحان اهل بیت (ع) در ترویج فرهنگ دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۴۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ - 01October 2022

نقش مداحان اهل بیت درترویج فرهنگ دفاع مقدس«مهدی احترامی» رئیس سازمان بسیج مداحان استان هرمزگان با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به نقش مداحان اهل بیت در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن نسل آینده، اظهار داشت: مداحان اهل بیت جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ای از قدیم در نزد اهل بیت (ع) و این روزها هم در واقع نزد دوست داران اهل بیت را دارند.

وی افزود: مداحان اهل بیت (ع) از آنجایی که تریبون به دست هستند و  جایگاه خاصی در بین اجتماع دارند، از محبوبیت خاصی برخوردارند، در واقع چون، خادم اهل بیت (ع) هستند و برای اهل بیت (ع) می خوانند و اهل بیت را معرفی می کنند، جایگاه ویژه‌ای دارند و حرف‌هایشان بین جامعه و افراد مختلف در اقشار مختلف جامعه خریدار دارد.

احترامی گفت: از این باب تاثیر حرف، کلام و سخنان مداحان اهل بیت (ع) و به خصوص در مداحی و خواندن می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس بسیج مداحان هرمزگان ادامه داد: اقشار مختلف جامعه از این فضا، تاثیر می‌گیرند از کودکان گرفته تا نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از قدیم الایام عزیزانی بوده و هستند که مداحی می‌کردند و می‌خواندند و مسائل اهل بیت (ع) را بازگو می‌کردند، مردم را می‌گریاندند.

وی گفت: مردم اعتقاد ویژه‌ای به مداحان داشتند، کلامشان به واسطه اینکه خادم اهل بیت (ع) هستند در جان مردم نفوذ داشت.

اجترامی عنوان کرد: فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ بسیار ویژه،خاص و منحصر به فرد بود و هنوز هم است، در تاریخ کشور عزیز ما، از قرنها پیش که همیشه کشور ایران، به واسطه نعمات و الطاف خداوندی که شامل حالش بوده، همیشه مورد هجوم کشورهای مختلف بوده است.

رئیس بسیج مداحان استان هرمزگان تصریح کرد: هر زمانی که جنگ یا درگیری اتفاق افتاده معمولا بخشی از کشور ما جداسازی شده و شاید تنها زمانی که این اتفاق نیفتاد در هشت سال دفاع مقدس بود، دفاعی که لحظه به لحظه آن، تقدس خاصی داشته و جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد چرا که، نوع نگاه کردن به این جنگ، یک جنگ صرف نبود، یک دفاعی بود که ما از آرمان ها و ارزش‌هایمان داشتیم و بهترین جوانان این مرز و بوم با امر ولی زمانشان سر از پا نشناخته، جان فدا شدند.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی کار اینجا است که همین جوانان به عشق ابا عبدالله و اهل بیت (ع) رفتند، از جان ارزشمندشان گذشتند‌، سینه سپر  کردند، جلوی دشمن مردانه ایستادند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار