مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خبر داد؛

برگزاری 100 ویژه‌برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در استان قزوین

سرهنگ پاسدار امیری مقدم گفت: 100 ویژه‌برنامه و 400 فعالیت فرهنگی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸ - 19September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، شامگاه امشب (دوشنبه) در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین که با محوریت تبیین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در معراج‌ شهدای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: 100 ویژه‌برنامه و 400 فعالیت فرهنگی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نخستین برنامه مهم ما برگزاری رژه مشترک نیروهای مسلح استان در قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی استان قزوین خواهد بود که از صبح روز پنج‌شنبه 31 شهریور با حضور نیروهای برگزیده ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برگزار می‌شود.

امیری‌مقدم ادامه داد: برنامه بعدی یادواره شهدای استان قزوین است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساعت 14:30 تا 15:30 برگزار می‌شود. همزمان با این برنامه هم رژه موتوری از 3 نقطه شهر قزوین یعنی از مقابل سپاه ناحیه امام‌حسن(ع) قزوین، پادگان لشگر 16 زرهی و ستاد فراجای استان قزوین با حضور 50 موتور سیکلت برگزار می‌شود که به سمت گلزار شهدا حرکت خواهند کرد. همچنین از 15:30 تا 16 شاهد گلباران هوایی مزار شهدا توسط هوانیروز ارتش خواهیم بود.

وی یادآور شد: همچنین روز جمعه یکم مهر از پیشکسوتان دفاع مقدس در میعادگاه‌های نمازهای جمعه سراسر استان قزوین تجلیل خواهد شد و همچنین در کنار این تجلیل سخنرانی فرماندهان ارشد انتظامی و نظامی استان قزوین را قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهیم داشت که در نماز جمعه شهر قزوین سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، در نماز جمعه شهر تاکستان امیر محمدشفیعی فرمانده لشکر 16 زرهی و در نماز جمعه شهر الوند سردار ابراهیمی فرمانده فراجای استان قزوین سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری نمایشگاه ادوات و توانمندی‌های نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قزوین برشمرد و گفت: همچنین یک برنامه یک زنده تلویزیونی به نام «اینجا بهشت» به مدت 10 شب از سیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد که این برنامه به میزبانی لشگر 16 زرهی قزوین و با حضور پیش‌کسوتان دفاع مقدس، اقشار مختلف بسیج و همه یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.

امیری‌مقدم با بیان اینکه دوم مهر زنگ مقاومت در همه مدارس استان قزوین نواخته می‌شود، افزود: این برنامه به صورت نمادین در 3 نقطه از شهر قزوین برگزار می‌شود که در آن فرماندهان انتظامی و نظامی برای دانش‌آموزان درباره ارزش‌های دفاع مقدس سخنرانی می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قزوین هم در این نشست درباره برنامه‌های نیروی انتظامی در پاسداشت هفته دفاع مقدس گفت: فرماندهی انتظامی استان قزوین 20 برنامه و 60 فعالیت را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند که اجرای این برنامه‌‌ها از 31 شهریورماه شروع شده و تا 7 مهرماه ادامه خواهد یافت.

سرهنگ «علی چگینی» اضافه کرد: برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در فراجا که در زمان جنگ در قالب نیروهای ژاندارمری،‌ شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند، نخستین برنامه ما خواهد بود. حضور در یادواره شهدای شهریورماه دیگر برنامه فراجا در این هفته خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته از 150 پیش‌کسوت فراجای استان قزوین تجلیل خواهیم کرد که در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند و برای خانواده‌های کارکنان فراجا هم مسابقات فرهنگی، ورزشی و انتظامی برگزار خواهد شد و فرماندهان انتظامی استان با خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دیدارهای جداگانه‌ای خواهند داشت.

چگینی برگزاری جلسه روایت‌گری خاطرات دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان و کلیه کارکنان فراجا در ستاد انتظامی را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: تولید محتوای تصویری و ویدیویی از ایثار، جان‌فشانی و رشادت‌های جان‌برکفان ما در دفاع مقدس که توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی فراجای استان تولید می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همچنین از اجرای طرح ترافیکی ویژه در روز 31 شهریورماه و همزمان با رژه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در روز پنج‌شنبه از ساعت 6:30 تا 11 صبح شاهد اجرای طرح محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به بلوار شهیدبهشتی خواهیم بود که این محدودیت از میدان قدس تا ابتدای خیابان دانشگاه اعمال خواهد شد.

چگینی افزود: شهروندان قزوینی می‌توانند در این زمان برای تردد به مسیرهای جایگزین از جمله خیابان فلسطین استفاده کنند و البته خیابان‌های پادگان و مدرس هم مسدود می‌شوند. همچنین از صبح همین روز 15 گروه از پلیس‌های راهور دوچرخه‌سوار ما به راهنمایی و هدایت ترافیکی شهروندان خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار