فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد؛

اجرای بیش از ۲ هزار برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در زنجان

سردار کرمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی در راستای تبیین فرهنگ دفاع مقدس است،گفت: همزمان با این هفته دو هزار و ۳۵ برنامه در استان زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ - 20September 2022
اجرای ۲ هزار و ۳۵ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در زنجانبه گزارش دفاع‌پرس در زنجان، سردار «جهانبخش کرمی» فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ملت ایران هشت سال در مقابل همه جبهه استکبار و دشمنان ایستادگی مجاهدت و مقاومت کرد و دستاورد بزرگی در سطح ملی منطقه‌ای و بین المللی کسب کرد.
 
سردار کرمی به مقاومت رزمندگان در جنگ تحمیلی عراق و ایران اشاره و گفت: طبل جنگ در یک روز نواخته نشده بود؛ پنج هزار و ۱۲۲ نفر تا ۳۱ شهریور سال ۵۹ شهید، مجروح و اسیر داشتیم.
 
فرمانده سپاه استان زنجان به درگیری‌های مرزی و هوایی قبل از آغاز جنگ اشاره کرد و افزود: صدام توسط استکبار و برای جنگ با انقلاب اسلامی سر کار آمده بود.
 
وی با یادآوری اینکه در راس این جنگ آمریکا قرار داشت، افزود: چهار هزار و ۴۷۸ مورد تحرکات، درگیری و تجاوزات مرزی تا شروع جنگ در ایران انجام شده بود و صدام در ۲۶ شهریور سال ۵۹ در مصاحبه‌ای با پاره کردن قرارداد الجزایر، جنگ ایران و عراق را رسما اعلام کرد و جنگ آغاز شد.
 
سردار کرمی با اشاره به موضع گیری استکبار در مورد جنگ تحمیلی گفت: حامیان صدام بر پیروزی قاطع در کمترین زمان تاکید داشتند و صدام در آن زمان سلطه کامل بر عراق داشت و هر اعتراضی را محکوم می‌کرد.
 
فرمانده سپاه استان زنجان خاطرنشان کرد: صدام با آمادگی کامل وارد جنگ با ایران شد و ایران نیز با دست خالی، ولی اعتقاد کامل در برابر دشمن ایستاد و بعد از فراخوان امام راحل مردم در صحنه جنگ حاضر شدند.
 
وی با اشاره اینکه به نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و عظمت ملت ایران قابل توصیف نیست، افزود: دفاع مقدس صحنه‌های بسیار زیبایی داشت که میبایست برای نسل جوان تشریح شود.
 
سردار کرمی با اشاره به صحنه‌های زیبای دوران دفاع مقدس و همدلی و وحدت مردم در میدان جنگ و نیز در پشت خاکریز تصریح کرد: رزمندگان تا آخرین نفس با تمام توان ایستادگی و مقاومت کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک این کشور در دست دشمنان بیفتد.
 
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام بیان کرد:هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی در راستای تبیین فرهنگ دفاع مقدس است.
 
سردار کرمی با یادآوری اینکه ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: این اقتدار و شکوه را مدیون خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان است.
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است، گفت: در مجموع ۳۵ عنوان و دو هزار و ۳۵ برنامه برای این هفته پیش‌بینی شده است.
 
فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقاوم هستیم» ماست، ادامه داد: رژه باشکوه نیرو‌های مسلح، همایش بزرگ پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی بسیج، سخنرانی در مساجد، مدارس و نماز جمعه، برگزاری شب شعر و خاطره، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و رزمایش کمک مومنانه جمعی از برنامه‌های هفته مذکور است.
 
سردار کرمی با اشاره به افتتاح ۱۱ پروژه سازندگی و محرومیت زدایی در هفته دفاع مقدس افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، اجرای گروه سرود خیابانی بسیج دانش آموزی، یادواره شهدا آبروی محله، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری اردو‌های جهادی، نشست‌های جهاد تبیین، رژه موتوری و اهدای خون توسط بسیجیان از دیگر برنامه‌های این هفته است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها