مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران خبر داد؛

احیا و بهسازی پروژه محدوده تاریخی چشمه علی شهر ری

مویدی با اشاره به پیگیری شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران به منظور گسترش فضا‌های فرهنگی و گردشگری در پهنه جنوب شهر تهران گفت: با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ احیا و بهسازی محیطی پروژه محدوده تاریخی چشمه علی شهر ری در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ - 21September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد مویدی» مدیر عامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهر ری به عنوان یکی از شهر‌های کهن ایران زمین واجد ارزش‌های تاریخی و میراثی فراوانی در مقیاس ملی و حتی جهانی است، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون توجه چندانی به این موضوع نشده و امروز نیز ما در قبال حفظ این میراث برای آیندگان مسئولیم. یکی از فضا‌های اثرگذار که در حافظه خاطرات جمعی مردم به ویژه در شهر تهران ماندگار می‌باشد چشمه علی با قدمتی در حدود ۸ هزار سال است که در سال ۱۳۱۳ به فهرست آثار ملی کشور افزوده شده است.

وی با بیان این مطلب که در پهنه جنوب با محوریت منطقه ۲۰، فضا‌های تاریخی و میراثی‌ای همچون قبرستان ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و... قرار دارد افزود: تقویت جذابیت و بهسازی محیطی چشمه علی فرصت جدیدی را برای تقویت محور گردشگری در جنوب شهر ایجاد و زمینه توجه شهروندان به دیگر آثار تاریخی را بیش از گذشته فراهم می‌سازد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: از آنجایی که مصوبه «طرح احیا و بهسازی محدوده تاریخی چشمه علی شهرری» کمیسیون ماده ۵ (۱۴۰۰) مبنای عمل در این زمینه می‌باشد. پس از شناسایی و احصاء اولویت‌های اقدام در پهنه جنوب در جلسه کمیسیون معماری شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی با حضور اساتید، جلسات هماهنگی با نمایندگان شهرداری منطقه ۲۰ و مشاور مربوطه برگزار و با تقسیم وظایف و تعیین مواضع ورود به منظور فرایند آغاز عملیات اجرایی مشخص گردیده است. بدین ترتیب، با توجه به تفاهمات صورت‌گرفته، بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی مشترک میان این شرکت و شهرداری منطقه۲۰ به منظور بهسازی چشمه علی شهر ری خواهیم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها