آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان:

رسانه‌ها سبک زندگی جامعه ایران در دوران دفاع مقدس را تبیین و ترویج کنند

دبیر شورای نگهبان گفت: رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی سبک زندگی جامعه ایران در دوران دفاع مقدس را به عنوان نسخه شفابخش مشکلات کشور تبیین و ترویج کنند.
کد خبر: ۵۴۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ - 21September 2022

رئیس‌جمهور از فرصت حضور در سازمان ملل برای دفاع از حقوق مردم ایران استفاده کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه (۳۰شهریور) در جلسه این شورا که با حضور اعضای حقوقدان و فقیه برگزار شد در سخنانی، اظهار داشت: اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) را پشت سر گذاشتیم. جمع کثیری از ارادتمندان آن حضرت در مسیر‌های پیاده‌روی به سمت کربلای معلی حضور یافتند و از فضای معنوی این مراسم پرفیض بهره‌مند شدند.

آیت‌الله جنتی افزود: البته ما و جمعیت عظیمی نیز که به هر دلیل موفق به حضور در این تجمع باعظمت ایمانی نشدیم، غبطه خوردیم و دل‌های مشتاق و آرزومندمان را روانه آن مسیر نورانی کردیم.

دبیر شورای نگهبان تجمع میلیونی اربعین را تجلی تحقق وعده‌های الهی دانست و با بیان اینکه قطعاً هرچه بگذرد بر عظمت این پدیده جهانی افزوده خواهد شد، از مردم و مسئولین عراقی به خاطر این مهمان‌نوازی کریمانه و نیز از همه نهاد‌های دولتی و گروه‌های مردمی کشورمان که برای حفظ آرامش، امنیت و سلامت زائران اربعین تلاش کردند، قدردانی و تشکر کرد.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت عزای پیامبر مکرم اسلام، حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام رضا (ع) به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهدا که عزت و امنیت امروز مردم ایران مرهون مجاهدت‌های آنهاست، گفت: حقیقت این است که دفاع مقدس تنها یک قطعه از تاریخ ایران اسلامی نیست، بلکه یک سبک زندگی است که بر ایثار، گذشت، شجاعت و اخلاص بنا شده است.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اگر این هشت سال مایه افتخار است به دلیل حاکم شدن این سبک زندگی بر جامعه آن روز ایران اسلامی است. اکنون هم هرچه جامعه ما به آن سبک زندگی نزدیک‌تر شود، دستیابی به پیروزی و تکرار چنان افتخاراتی امکان‌پذیرتر خواهد بود.

وی از رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی خواست سبک زندگی جامعه ایران در دوران دفاع مقدس را به عنوان نسخه شفابخش مشکلات کشور تبیین و ترویج کنند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی دشمنی خود با این مردم شریف را کنار نگذاشته‌اند بلکه نوع دشمنی تغییر کرده و امروز عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد، میدان مبارزه جهان استکباری با ایران اسلامی است و مسئولین و مردم باید با اتکا به قدرت لایزال الهی و با ایثار و اخلاص در این نبرد هم دشمن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل برای وی سفری پرباری را آرزو کرد.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید از همه فرصت‌ها برای اعلام حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره برد، افزود: امیدواریم رئیس جمهور از این فرصت برای دفاع از حقوق مردم مسلمان ایران استفاده نمایند؛ ایشان سخنگوی ملتی است که هرگز بر سر عزت خود معامله نخواهد کرد و در مقابل جهان سلطه سر فرو نخواهد آورد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار