مسئول سازمان فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

رونمایی از مجموعه کمیک موشن «گنجینه» با محوریت لشکر ۴۱ ثارالله

«باقری» از رونمایی از مجموعه کمیک موشن گنجینه دفاع مقدس شامل زندگینامه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در اولین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ - 21September 2022

رونمایی از مجموعه کمیک موشن «گنجینه» با محوریت لشکر۴۱ ثارالله

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «حسین باقری» مسئول سازمان فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان امروز در گلزار شهدای کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین روز هفته دفاع مقدس رونمایی از مجموعه کمیک موشن گنجینه را داریم که هدف از این امر تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که در همین رابطه، رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که «دفاع مقدس ما یک گنجینه است و ما باید این گنجینه را استخراج کنیم».

وی افزود: برجستگی ها و ایثارگری ها و حماسه های دفاع مقدس را باید به نسل های بعد از جنگ منتقل کنیم که در عصر حاضر نیز ما با توسل به ایثارگری ها و حماسه های دفاع مقدس می توانیم در جنگ نرم و رسانه با دشمن پیروز شویم.

مسئول فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که می فرمایند دفاع مقدس و کتاب ها باید تبدیل به محتوا شوند و مفاهیم دفاع مقدس به صورت تولید محتوا و  تبدیل محتوا به نسل جدید انتقال پیدا کند، افزود: بر همین اساس ۴۰ کتابچه تحت عنوان «گنجینه» متعلق به رزمندگان  و شهدای لشکر ۴۱ ثارالله را تبدیل به کمیک و موشن گرافی کردیم تا پایان آذرماه تمام این آثار عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس  رونمایی از اولین اثر این مجموعه را خواهیم داشت، و این تولیدات فاخر که تحت عنوان «گنجینه» شناخته می شوند، محصول مشارکتی سازمان فضای مجازی سپاه استان کرمان و اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس است.

باقری در خصوص رونمایی از اولین اثر این مجموعه افزود: نخستین اثری که رونمایی می شود، مربوط به شهید خزاعی است که یک عارف به تمام معنا بود؛ این شهید در وصیت‌نامه خود می نویسد «غل و زنجیرهایی که تهیه کردم در قبر بر من ببندید تا در محضر خدا با این غل و زنجیرها حاضر شوم»؛ زمانی که این وصیت‌نامه را به آیت الله حقیقی نشان می دهند، خیلی اظهار تعجب می‌کنند که یک جوانی چنین وصیت‌نامه ای را دارد و در نهایت تایید می کنند و  غل و زنجیرها را به پیکر مطهر این شهید می بندند و طبق وصیت شهید عمل می‌کنند و او را قبر می گذارند.

باقری با اشاره به نقش شهید یزدانی در عملیات والفجر ۸ خاطرنشان کرد: در یکی دیگر از قسمت های گنجینه به شهید یزدانی پرداختیم؛ زیرا که حاج قاسم بعد از عملیات والفجر ۸ در جمع رزمندگان به تبیین ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان پرداختند و همه از ایشان تشکر می کنند؛ اما حاج قاسم به صراحت می فرمایند باید از یزدانی تشکر کنید و شهید یزدانی یک الگویی تا ابد برای تمام نسل ها و در همه ی عصرها است و مزار او عبادت گاه خواهد بود.
 
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص نقش برجسته گردان ۴۱۰ گفت: به صورت ویژه در این کمیک موشن ها به گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله پرداخته شده است؛ زیرا  حاج قاسم در خصوص این گردان در مصاحبه ای قبل از کنگره هشت هزار شهید استان های سیستان بلوچستان و کرمان می فرمایند که گردان ۴۱۰ یک ستاره  زهره ای بود که همه از نور آن منشأ می گیرند.
 
باقری ادامه داد: زندگینامه شهید «حاج احمد امینی» شهید «علی عابدینی» و دیگر شهدای لشکر۴۱ ثارالله از جمله شهید قباد شمس الدینی که حاج قاسم از او به عنوان «حنظله‌ی لشکر» یاد می کرد در مجموعه کمیک موشن گنجینه جای دارند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها