همزمان با هفته دفاع مقدس؛

مزار شهدای کیش غبارروبی شد

مزار شهدای گمنام جزیره کیش همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس غبارروبی و عطر افشانی شد.
کد خبر: ۵۴۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ - 22September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «علیرضا بی‌نیاز» امام جمعه کیش امروز در مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام جزیره کیش اظهار داشت: عمل به وظیفه الهی و پیروی از راه شهدا ۲ نگاه به مساله جهاد و شهادت است که می‌توان با درک آن حماسه هایی چون دفاع مقدس را رقم زد.
 
وی یادآور شد: بدون شک شهدا با ایثار خود اکنون به جایگاه و مرتبه‌ای که رسیده‌اند از رفتار خود راضی هستند اما ادامه مسیر آنها در زمان حاضر مهمترین وظیفه بر دوش آحاد مختلف مردم است.
 
در این مراسم بسیجیان، مسئولان و مردم ولایتمدار جزیره کیش با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان‌های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
 
نیروهای مسلح مستقر در منطقه شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه گروه های ورزشی جزیره نیز حضور داشتند.
 
‌دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافرانی است.
 
برگزاری ۴۰ برنامه شاخص فرهنگی و اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این جزیره برنامه‌ریزی شده است.
 
دیدار جامعه ایثارگران و مسئولان با خانواده شهدا، امام جمعه جزیره کیش و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد،و عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا‌، همایش پاسداشت نیروهای مسلح و تجلیل از جانبازان و ایثارگران، نواختن زنگ مهر و مقاومت از جمله رویدادهای برنامه‌ریزی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این جزیره است.
 
مسابقه کتاب و کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان، محفل انس با قرآن کریم، آیین بزرگداشت عملیات شکست حصر آبادان، گرامیداشت سالروز شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این هفته است.
 
آیین‌های ویژه نکوداشت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ‌سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار