رئیس‌ جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید:

مهم‌ترین محور در آموزش و پرورش افزایش بهره‌وری است/ تأکید دولت به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام رئیسی مهمترین محور در آموزش و پرورش را افزایش بهره‌وری دانست و گفت: نیروهای انسانی سرمایه ما هستند و تلاش شد بر بودجه آنان افزوده شود.
کد خبر: ۵۴۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 24September 2022

مهمترین محور در آموزش و پرورش را افزایش بهره‌وری است/ هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ایراهیم رئیسی» امروز شنبه (۲ مهر) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید فرهاد حسین‌مردی در منطقه ۲ تهران با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان تعلیم و تربیت این بود که دور هم بنشینند و سندی به نام سند بنیادین آموزش و پرورش تدوین کنند. که این سند پیش رو باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتباط بین خانه و  مدرسه و ارتباط بین معلمان و مدیران و کادر تربیتی باید باشد یعنی کتابی پیش روی دست اندرکاران تعلیم و تربیت که براساس آن کارها و امور مدرسه را پیش ببرند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر سند تحول بنیادین آموزش  و پرورش اجرایی شود، محصول آموزش و پرورش بهتر از آن خواهد بود که تاکنون انجام شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با طرح سوالی از دانش‌آموزان گفت: دست نوشتن دانش‌آموزان بسیار خوب است و در پاسخ به سوال سال قبل دیدم که متن زیبا و محتوای قابل استفاده نوشته‌اند و حال امسال از این دانش‌آموزان می‌پرسم از منظر شما شاخص مدرسه خوب چیست؟

وی ادامه داد: مدرسه خوب اهمیت فراوان دارد چون محصول و نتیجه‌ای که خواهد داشت عرضه انسان ساخته شده برای اداره خود، خانواده و جامعه است.

رئیس‌جمهور همچنین با طرح سوالی از معلمان، گفت: برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام داد؟ در ادامه، سوال مهر سال تحصیلی جدید را مطرح کرد و از دانش‌آموزان خواست پاسخ دهند که شاخص‌های مدرسه خوب از نظر آنها چیست؟

وی با اشاره به اینکه در میان پاسخ دانش‌آموزان به سوال مهر پارسال نوشته‌های بسیار وزین و پرمحتوایی وجود داشت، از همه دانش‌آموزان ‌خواست امسال هم با انگیزه و علاقه به این سوال پاسخ دهند چراکه جایگاه مدرسه خوب در تربیت انسان تراز برای اداره خود، خانواده و جامعه بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام رئیسی مهمترین محور در آموزش و پرورش را افزایش بهره‌وری دانست و گفت: نیروهای انسانی سرمایه ما هستند و تلاش شد بر بودجه آنان افزوده شود. برخی این را هزینه می‌دانند اما من می‌گویم هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری است اگر نتایج خوبی داشته باشد نباید نگران آن باشیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امسال در ۴ بخش و با ۴ رکن مؤثر در نظام آموزشی کشور جلسات و گفتگوهایی خواهیم داشت، تصریح کرد: در اولین نشست به اتفاق وزیر و مسئولان آموزش و پرورش نشستی با نمایندگان دانش‌آموزان کشور و در گام بعدی نشستی با نمایندگان معلمان خواهیم داشت تا در جلسه‌ای کاملاً کاری به ارزیابی وضعیت آموزشی کشور و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنان بپردازیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در گام سوم نیز نشستی با کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت خواهیم داشت و در گام چهارم در نشستی با نمایندگان والدین دانش‌آموزان حرکت نظام تعلیم و تربیت کشور را ارزیابی خواهیم کرد و مشابه این نشست‌ها در سطح استان‌ها هم برگزار خواهد شد تا در مجموع به ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور برسیم.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: مدرسه و آموزش و پرورش نه یکی از کارهای دولت مردمی، بلکه مهم‌ترین مأموریت و کار دولت به حساب می‌آید و امیدوارم با چهار نشستی که با ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور برگزار خواهیم کرد، ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور و راهکارهای بهبود و ارتقای آن به دست بیاوریم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز پیش از سخنان رئیس جمهور با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دفاع مقتدرانه رئیس جمهور از مواضع عزتمندانه کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز اجلاس سران تحول آموزش در مقر سازمان یونسکو قدردانی کرد و گفت: رد اسناد تحمیلی آموزشی و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور در نشست تحول آموزش در یونسکو از سوی رئیس جمهور محترم اقدام بسیار مهمی بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در کنار سایر گام‌های دولت مردمی برای بهبود آموزش در کشور ازجمله اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، افزایش بودجه آموزش و پرورش و توجه به امور رفاهی و معیشتی معلمان باعث ارتقای بهره‌وری و عملکرد کیفی نظام تعلیم و تربیت کشور شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار