معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع:

شهدا برای تعالی انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند

امیر دریادار خواجه امیری گفت: شهدای این مرز و بوم برای رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی به اوج خود، جان خویش را نثار کردند و برای ایران اسلامی امنیت به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۵۴۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 24September 2022

امیر دریادار خواجه امیریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با حضور دریادار «مهدی خواجه امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع زنگ آغاز سال تحصیلی دبستان شهید رحمانی شهرک شهید چمران تهران نواخته شد.

دریادار خواجه امیری در این مراسم که با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و وزارت دفاع و همچنین دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه شهرک شهید چمران برگزار شد، طی سخنانی با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری و همچنین عرض تسلیت به مناسبت سالروز ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: شهدای این مرز و بوم برای رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی به اوج خود، جان خویش را نثار کردند و برای ایران اسلامی امنیتی به ارمغان آوردند که در سایه‌ی این امنیت، فرزندان ملت، امروز می‌توانند کسب دانش کنند و به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی با آرمش و طیب خاطر قدم در راه علم گذارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با ابلاغ سلام وزیر دفاع به دانش‌آموزانی که ذخیره‌ها و سرمایه‌های ارزشمند این مرز و بوم هستند، عنوان کرد: شما نونهالانان، آیندگان و بزرگان فردای ایران اسلامی هستید که پیشرفت کشور در همه عرصه‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، صنعتی و ساختن فردای ایران در دستان شما است و شما امید میهن اسلامی هستید.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در پیشگاه الهی و شروع قرآن با واژه‌ی «اقراء» به پیغمبر اسلام گفت: علاوه بر تأکید علم و تفکر در قرآن کریم و آیات الهی، در روایات و احادیث پیامبر (ص) و ائمه اطهار (س) نیز که متصل به دانش و علم الهی و مخزن علم بودند، کسب علم و دانش مورد تأکید فراوان قرار گرفته و در جایی امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند «پاِنَّ العِلمَ حَیاهُ القُلوبِ وَ نورُ البصارِ مِنَ العَمی وَ قُوَّهُ البدانِ مِنَ الضَّعفِ؛» به راستی که دانش، مایه حیات دل‌ها، روشن‌کننده دیدگان کور و نیروبخش بدن‌های ناتوان است.

امیر خواجه امیری در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با این مضمون که قدرت تنها به داشتن سلاح نیست، افزود: کشور را باید قدرتمند کنید. قدرت فقط به سلاح نیست؛ بلکه مهم‌ترین ابزار قدرت و مهم‌ترین عنصر قدرت‌ساز، علم و شخصیّت ملّی است. شخصیّت افراد، ایستادگی، هویّت، هویّت انقلابی؛ این‌ها است که قدرت می‌سازد.

امیر دریادار خواجه امیری در پایان تأکید کرد: هیچ جامعه‌ای بدون داشتن انسان‌های با سواد، فرهیخته و پویا نمی‌تواند موفق عمل کند و بر این اساس، مدرسه به نوعی کانون تحول و ارتقای آینده جامعه است.

در پایان این مراسم از امیر «مسعود باقری» مدیر عامل بنیاد تعاون و همچنین امیر «ماهانی» مدیر عامل مؤسسه خدمات رفاهی این سازمان، به سبب همکاری و بازسازی مدرسه شهید چمران، با اهدای تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها