اهدای تمثال شهید شاخص جامعه ورزش کشور به خانواده‌اش + تصاویر

تمثال شهید «علیرضا شمسی‌پور» شهید شاخص جامعه ورزش کشور به خانواده‌اش اهدا شد.
کد خبر: ۵۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ - 24September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، در حاشیه برپایی نمایشگاه «ما مقاوم هستیم» در غرفه کتاب و ادبیات پایداری این نمایشگاه تمثال شهید «علیرضا شمسی‌پور» شهید شاخص جامعه ورزش کشور توسط «مسعود ویژه» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «میثاق گودرزی» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور به فرزندان این شهید بزرگوار اهدا شد.

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. پس از دوران خدمت سربازی، فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی داوطلبانه به عضویت بسیجی درآمد. از سال ۶۳ برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح می‌شود و در سه مرحله با تهاجم شیمیایی رژیم بعث عراق شیمیایی می‌شود.

وی از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد.

سردار شمسی‌پور علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرزوبوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

سردار شمسی‌پور در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

اهدای تمثال شهید شاخص جامعه ورزش کشور به خانواده‌اش+تصاویر

اهدای تمثال شهید شاخص جامعه ورزش کشور به خانواده‌اش+تصاویر

اهدای تمثال شهید شاخص جامعه ورزش کشور به خانواده‌اش+تصاویر

اهدای تمثال شهید شاخص جامعه ورزش کشور به خانواده‌اش+تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار