دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با وزیران خارجه ونزوئلا و اریتره دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۴۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 25September 2022

امیرعبداللهیان با وزیران خارجه ونزوئلا و اریتره دیدار کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با کارلوس فاریا، وزیرخارجه ونزوئلا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله آخرین روند مناسبات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

‌‎امیرعبداللهیان ضمن مروری بر آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا، سفر اخیر رئیس جمهور مادورو به تهران را مهم عنوان و تاکید کرد: متعاقب امضای همکاری‌های جامع دو کشور، اجرائی کردن این تفاهمات در اولویت برنامه سیاست خارجی قرار دارد و برگزاری کمیسیون مشترک می‌تواند بر روند اجرای توافقات فی مابین سرعت ببخشد.

‌‎وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت در همکاری‌های متنوع دو کشور، بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران و لزوم افزایش سطح تماس‌ها و سفر مقامات عالی دو کشور تاکید کرد.

همچنین امیرعبداللهیان با عثمان صالح محمد وزیر خارجه اریتره ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

‌‎امیرعبداللهیان ضمن تمجید از سابقه مبارزاتی و تاریخی مردم اریتره بر اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به قاره آفریقا از جمله کنشگری اریتره در شاخ افریقا تاکید و نسبت به توسعه همکاری‌ها در چارچوب احترام به ارزش‌ها و منافع متقابل و همکاری ایران در حوزه‌های فنی و اقتصادی با اریتره ابراز امیدواری نمود.

‌‎وزیر خارجه اریتره نیز ضمن اشاره به سیاست کشور متبوعش برای توسعه روابط در محیط جغرافیای مهم منطقه و از جمله ایران، تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها