استاندار خراسان جنوبی:

شناخت حق در فضای فتنه نیازمند تحلیل سیاسی است

«قناعت» با بیان اینکه در فضای غبارآلود فتنه برای شناخت حق باید تحلیل سیاسی داشته باشیم، گفت: درستی مواضع افراد را باید بر اساس ملاک‌ها و معیارها و ارزش‌های اسلام و انقلاب بسنجیم.
کد خبر: ۵۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 26September 2022

در فضای غبارآلود فتنه برای شناخت حق باید تحلیل سیاسی داشته باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در جمع فرماندهان و کارکنان انتظامی خراسان جنوبی، اظهار داشت: نیروهای انتظامی در فتنه اخیر پرتلاش ظاهر شدند و از امنیت کشور و مردم به خوبی دفاع کردند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه صدمات جسمی به بسیاری از نیروهای فراجا وارد شد اما به نظر من بیش از صدمات جسمی مطالب و شایعات دشمنان نسبت به نظام و نیروهای انتظامی تأسف برانگیز بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دوران امام علی (ع) نیز فتنه‌های بسیار زیادی وجود داشت، ادامه داد: در ایام حکومت امیرالمؤمنین (ع) جبهه مخالف نیز اهل نماز و عبادت بودند و از این نظر فضا فتنه‌گون و غبارآلود شد. در انقلاب ما نیز در دوران امام خمینی (ره) در جبهه‌های غرب و جنوب علیه دشمن بعثی مقابله می‌کردیم و فضای حق و باطل بسیار روشن بود ولی در حال حاضر گاه فضا غبارآلود می‌شود.

وی با بیان اینکه در فضای غبارآلود فتنه برای شناخت حق باید تحلیل سیاسی داشته باشیم، تبیین کرد: درستی مواضع افراد را باید بر اساس ملاک‌ها و معیارها و ارزش‌های اسلام و انقلاب بسنجیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ صدر اسلام، ادامه داد: اگر دوران زندگی امام علی (ع) و امام حسن (ع) را به درستی تحلیل کنیم بی‌شک به بهبود و ارتقای تحلیل‌های سیاسی و بصیرت ما کمک خواهد کرد.

قناعت با بیان اینکه نیروهای انتظامی به واسطه حضور در خط مقدم فتنه‌ها علی رغم اقتدار خود در بسیاری از مواقع مظلوم واقع می‌شود تصریح کرد: عبور از فتنه‌های فعلی تمرینی برای گذشت از فتنه‌های بزرگ‌تر در دوران امام عصر (عج) است.

وی با تأکید بر اقتدار نیروهای مسلح و به ویژه نیروهای نظامی و فراجا، یادآور شد: با این وجود گاه توسط سلطنت طلب‌ها، گروهک‌های کومله و دموکرات و بی‌بصیرت‌های داخلی مورد هجمه واقع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی نیز طی فتنه اخیر مشکلاتی داشتیم ولی با تدبیر نیروهای انتظامی، شورای تأمین استان نتوانستند در استان ما کشته‌سازی کنند و یا جایی را آتش زده و یا خسارت خاصی وارد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار