معاون هنری حوزه هنری استان تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استقبال از یادواره نمایش دفاع مقدس بچه‌های مسجد/ ۱۰۰ نمایش اجرا شد

حسین‌زاده از رقابت پایانی گروه‌های نمایشی در یادواره نمایش بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: رویداد تئاتر بچه‌های مسجد (طهران) ویژه هفته دفاع مقدس با استقبال همراه بود و در جریان این رویداد ۱۰۰ نمایش دفاع مقدس به صحنه رفت.
کد خبر: ۵۴۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲ - 28September 2022

«حمید حسین‌زاده» معاون هنری حوزه هنری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از اجرای ۱۰۰ نمایش در قالب یادواره نمایش بچه‌های مسجد (طهران) که همزمان با هفته دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان تهران در ۱۰ شهرستان استان برگزار شده بود اشاره کرد و درباره آخرین مراحل این رویداد هنری اظهار داشت: یادواره نمایش بچه‌های مسجد به ایستگاه پایان نزدیک شده و ۱۲ نمایش برگزیده توسط اساتید محمود فرهنگ، سید حسین فدایی‌حسین و اعظم بروجردی به‌عنوان داوران این رویداد، داوری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته نمایش‌های «رخت شور»، «سر»، «الو الو، کربلا»، «از کشف تا عهد»، «افسانه و حماسه»، «پتویی‌ها»، «روزها»، «شام بی سحر»، «قرمز فقط یک رنگ نیست» و «سرو‌های همیشه سروناز» که برگزیده رویداد بچه‌های مسجد طهران شده‌اند در سطح مساجد شهرستان‌های بهارستان، اسلامشهر، پیشوا، شهرقدس، پرند، پردیس و پاکدشت برای مخاطبین اجرا شدند که مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید؛

۱۰۰ نمایش دفاع مقدس در مساجد استان تهران اجرا می‌شود

اعظم بروجردی متولد تهران، کارگردان و نویسنده است. فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۸ و فوق لیسانس همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس سال ۷۲ می‌باشد که تجربه نوشتن ۴۰ نمایشنامه را نیز دارد.

محمود فرهنگ متولد همدان و نویسنده، کارگردان، بازیگر و منتقد تئاتر است. او فارغ التحصیل رشته الهیات و معارف از دانشگاه تهران است و در مقام بازیگری سابقه همکاری با فرج الله سلحشور، سعید کشن‌فلاح، تاجبخش فناییان و جمال شورجه را در کارنامه دارد و در سال ۱۳۶۲ بهترین کارگردان جنگ شناخته شد و مسولیت‌های متعددی را در زمینه تئاتر برعهده داشته است و آخرین فعالیت وی دبیری رویداد تئاتر صاحبدلان است.

سید حسین فدایی‌حسین متولد تهران و نمایش‌نامه‌نویس و پژوهش‌گر تئاتر است. او فارغ التحصیل ادبیات نمایشی است و عضو هیئت مؤسس گروه تئاتر آیین و دفتر مرکزی نمایش بچه‌های مسجد بوده که آثار فراوانی در حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان منتشر کرده است. کارشناس تئاتر حوزه‌ی هنری استان قم، عضویت در شورای نظارت بر نمایش استان قم، شورای تخصصی کانون نمایش‌نامه‌نویسان تئاتر مقاومت، شورای کانون تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنر‌های نمایشی و شورای نظارت بر تئاتر کودک و نوجوان اداره‌ی کل هنر‌های نمایشی برخی از مسوولیت‌های اوست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها