نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

«جهاد تبیین» یکی از برجسته‌ترین نوع «جهاد کبیر» است

حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» گفت: در میدان جهاد کبیر، بسیجیان ما باید حضوری پررنگ داشته باشند و یکی از برجسته‌ترین نوع جهاد کبیر، «جهاد تببین» است؛ یعنی جهادی که امام رضا (ع) آن را انجام می‌دادند.
کد خبر: ۵۴۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 27September 2022

«جهاد تبیین» یکی از برجسته‌ترین نوع «جهاد کبیر» استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع) و آیین تشییع و وداع با پیکر مطهر شهیدان «شهسوار بهرامی» و «عبدالرسول آذر آیین» از شهدای تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس که در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآوری ارزش‌ها، تمرین ایستادگی و عظمت‌هاست.

وی خطاب به خانواده شهیدان، ادبیات قرآن کریم در باب شهادت را ادبیات شادمانی دانست و گفت: پیام شهیدان دفاع از اسلام، اصل دین و اصل قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: این ۲ شهید اهل‌سنت و شیعه می‌خواهند بگویند که دهه نبوت و ولایت باهم است و یک اصل مشترک که در زندگی همه انبیا و ائمه بوده؛ اصل جهاد پیوسته است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی از جهاد به‌عنوان یک اصل تعطیل‌ناپذیر که شرط آن ایمان است، نام برد و تصریح کرد: تا دین خدا هست، دشمن وجود دارد و تا دشمن هست، جهاد با دشمن واجب است؛ لذا مؤمن واقعی کسی است که در زندگی وی جهاد وجود دارد.

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم، مؤمن واقعی و صادق کسی است که در عمل و در زندگی واقعی درحال جهاد مستمر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، اصلی‌ترین جهاد را جهاد اکبر دانست و ادامه داد: برجسته‌ترین عامل موفقیت این ۲ شهید تازه تفحص‌شده هرمزگانی که ۳۴ سال از زمان شهادت آن‌ها می‌گذرد، پیروزی در جهاد اکبر بوده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: منطق تمامی شهیدان ما گذشتن از لذت‌های مادی برای رسیدن به حیات الهی و طیبه است و ما باید بیش از همه روی این موضوع مهم (جهاد اکبر) تلاش و تمرین کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوع دیگر جهاد، در مقابل عملیات سخت دشمن است و هنگامی که دشمن دست به اسلحه برده و معترض خاک کشور شود، آن‌جا جای جهاد است، بیان کرد: دفاع مقدس ما جلوه‌ای از این نوع جهاد بود.

وی گفت: دشمن به خیال خود، به انقلاب نوپای اسلامی ایران حمله کرد تا آن را نابود کند؛ درحالی که شهیدان و رزمندگان ما جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس و یک فرصت تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: دفاع مقدس در دهه اول انقلاب اسلامی خطرات بزرگی را از سر این انقلاب برطرف کرد؛ زیرا دشمنان با جنگی که به راه انداختند، به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بودند؛ اما این جنگ عامل بقای آن شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: ما امروز گفتمان ایستادگی در مقابل دشمن و دفاع از حرم را در کلاس دفاع مقدس یاد گرفتیم و حاج قاسم‌ها و حاج حسین همدانی‌ها در این کلاس تربیت شدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «دفاع مقدس گفتمان مقاومت را در بین امت‌های اسلامی نهادینه کرد»

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به همه مسلمانان یاد داد که در برابر دشمنِ گرگ‌صفت و متجاوز نرمش، سازش و گفت‌وگو جواب نمی‌دهد؛ بلکه باید با اقتدار با آن برخورد کرد، ابراز داشت: برگزاری هفته دفاع مقدس یادآور یک حادثه‌ای نیست که در گذشته رقم خورده است؛ بلکه گرامیداشت دفاع مقدس به معنای حفظ فرهنگ دفاع مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، بخش سوم جهاد را جهاد در برابر فتنه و نفاق دانست که با دین می‌خواهند سر دین را ببرند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: جهاد با جریان‌های انحرافی و جهادی که در زندگی بسیاری از امامان و در صحنه‌هایی از زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) وجود داشت، جهاد کبیر است؛ زیرا از جهاد نظامی سخت‌تر است.

وی افرود: در میدان جهاد کبیر، بسیجیان ما باید حضوری پررنگ داشته باشند و یکی از برجسته ترین جهاد کبیر، جهاد تببین است؛ یعنی جهادی که امام رضا (ع) آن را انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: دشمنی که می‌خواست فرهنگ ولایت و امامت را در خلافت هضم و حذف کند، امام رضا ( ع) آن را شکست داد و امروز بسیار جدی به این جهاد (جهاد تبیین) نیاز داریم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی به آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی اخیر منافقان و دشمنان داخلی و خارجی اشاره کرد که با تحریک عده‌ای از نوجوانان و جوانان، خسارات زیادی به اموال مردم و بیت‌المال زدند.

وی گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به قدری ذلیل شده‌اند که با سوءاستفاده از روحیه هیجانی عده‌ای از نوجوانان و جوانان و تحریک آن‌ها، به دنبال براندازی انقلاب اسلامی هستند؛ اما واکنش تند مردم در راهپیمایی‌ها نشان داد که دشمن در تحلیل‌های خود بازهم ضعیف و ناتوان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به خانواده‌ها توصیه کرد با بصیرت‌افزایی، مراقبت کنید تا دشمن جوانان و نوجوانان را گرفتار هیجانات و افکار انحرافی نکند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به تعرض آشوبگران و فتنه‌گران به موکب‌های امام حسین (ع)، بی‌حرمتی به قرآن و مساجد و تعرض به حجاب بانوان، تاکید کرد: وظیفه تمامی مسئولان، نیروی انتظامی و مردم این است که در کنار هدایت و آگاهی، در برابر دشمن و فتنه‌گران نباید منفعل بود و کوتاه آمد.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص‌شده دفاع مقدس از استان هرمزگان، امروز (سه‌شنبه) از امامزاده سید سلطان محمد بخش رودخانه شهرستان رودان، در مسیر شهرستان میناب تشییع شد.

پیکر شهید «آذر آیین» فردا (چهارشنبه) برای تشییع و تدفین در گلزار شهدای گمنام جاسک، به این شهرستان منتقل و پیکر شهید «بهرامی» نیز صبح روز پنج‌شنبه در میناب تشییع و در هشتبندی میناب خاکسپاری خواهد شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها