سردار کارگر در مراسم سالگرد عملیات ثامن‌الائمه (ع) مطرح کرد؛

عملیات ثامن‌الائمه (ع) تجلی باور «ما می‌توانیم» بود/ خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمن با بهره‌گیری از «جهاد تبیین»

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در عملیات ثامن‌الائمه (ع) باور «ما می‌توانیم» را تجربه کردیم؛ بعد از این عملیات بود که فرماندهان نظامی به این نتیجه رسیدند که می‌توان عملیات‌های بزرگی همچون فتح‌المبین، طریق‌القدس و بیت‌المقدس را انجام داد.
کد خبر: ۵۴۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ - 28September 2022

عملیات ثامن‌الائمه (ع) تجلی باور «ما می‌توانیم» بود/ خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمن با بهره‌گیری از «جهاد تبیین»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان که امروز (چهارشنبه) در پادگان جدید ثامن‌الائمه (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه (ع) اظهار داشت: عملیات ثامن‌الائمه (ع) در واقع اولین عملیات بزرگ و پیروزمندانه دفاع مقدس بود که بعد از فرار بنی‌صدر با وحدت نیروهای مسلح و مردم انجام شد.

وی با بیان اینکه لشکر ۷۷ خراسان نقش بی‌بدیلی در پیروزی این عملیات داشت، افزود: در عملیات ثامن‌الائمه (ع) باور «ما می‌توانیم» را تجربه کردیم. بعد از این عملیات بود که فرماندهان نظامی و فرمانده کل قوای وقت، حضرت امام خمینی (ره) به این نتیجه رسیدند که می‌توان عملیات‌های بزرگی همچون فتح‌المبین، طریق‌القدس و بیت‌المقدس را انجام داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه تاکنون به دستاوردهای قابل توجه عملیات ثامن‌الائمه (ع) کمتر پرداخته شده است، گفت: وحدت و توانمندی نیروهای مسلح در این عملیات تجلی پیدا کرد و مردم به این باور رسیدند که می‌توان ارتش بعث عراق را شکست داد که امروز این باور باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه، ارتش بعث عراق با پشتیبانی استکبار جهانی و حمایت ۳۶ کشور به ایران حمله کرد، خاطرنشان کرد: بلوک شرق و بلوک غرب از لحاظ تسلیحاتی و تجهیزاتی صدام را پشتیبانی می‌کردند و همچنین کشورهای مرتجع منطقه از نظر مالی از ارتش بعثی حمایت نمودند.

سردار کارگر گفت: در شرایطی ارتش بعث عراق تهاجم خود را علیه ایران اسلامی آغاز کرد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و مردم شعار نه شرقی و نه غربی سر می‌دادند؛ از طرفی تحرکات تجزیه‌طلبانه در خوزستان، سیستان و بلوچستان و همچنین ترکمن صحرا در جریان بود، برخی فرماندهان رژیم طاغوتی محاکمه و یا فرار کرده بودند و ارتش جمهوری اسلامی توسط نیروهای جوان و فرماندهان شجاع در حال ساماندهی بود.

وی ادامه داد: در این وضعیت ایران اسلامی مورد تهاجم ارتش بعثی قرار گرفت و ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به میدان آمد و سپاه پاسداران هم که نهادی نوپا بود در حد توان خود و همچنین جهاد سازندگی و مردم به کمک ارتش آمدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر ارائه تصویری درست از ارتش بعث عراق در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در آثار هنری تصویر درستی از ارتش بعث عراق ارائه نمی‌شود در حالی که این ارتش بعثی، قویترین ارتش غرب آسیا بود و دشمن با ۱۲ یا ۱۳ لشکر به ایران حمله کرد که از لحاظ تجهیزات و تسلیحات در پایان جنگ به مراتب توانمندتر از ابتدای جنگ بود.

سردار کارگر تصریح کرد: اگر چه نیروهای مسلح، بسیج و جهاد سازندگی در دفاع مقدس به میدان آمدند اما نقش مردم برجسته بود؛ بر همین اساس نباید فراموش کنیم که پیروز اصلی دفاع مقدس مردم هستند.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تأکید کرد: هر کس دفاع مقدس را صنفی کند و یا به دنبال تقسیم و سهیمه‌بندی این حماسه بزرگ ملی و تاریخی باشد در واقع دچار انحراف شده است؛ در دوران دفاع مقدس ملت ایران بیشترین نقش را در پشتیبانی از نیروهای مسلح داشتند، نیروهای مسلح هم از بدنه مردم بودند و پای کار آمدند از اینرو دفاع مقدس متعلق به همه مردم است.

وی ادامه داد: تمام محاسبات صدام و استکبار جهانی در حمله به ایران بر روی کاغذ درست بود اما آن‌ها انقلاب اسلامی که به مردم معنویت داد را در نظر نگرفتند؛ دشمنان، وجود رهبری مقتدر و الهی چون حضرت امام خمینی (ره) و جوانانی که به میدان آمده بودند را نادیده گرفتند، در شرایطی که همین مؤلفه‌ها قاعده را تغییر دادند و بسترساز پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ 8 ساله شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: ما در دوران دفاع مقدس دو راه بیشتر نداشتیم که یکی مقاومت و دیگری تسلیم بود. امام خمینی (ره) و مردم راه مقاومت را انتخاب کردند و پیروز میدان شدند. وعده الهی این است که هرگاه ملتی مقاومت کند پیروز است و الحمدالله توانستیم در دفاع مقدس با اتکا به الطاف الهی و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی پیروز شویم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: امروز هرچه داریم مرهون دفاع مقدس و خون شهیدان است. عزت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خون شهداست. آن‌ها از همه تعلقات دنیوی گذشتند تا ما امروز در سایه امنیت زندگی کنیم و در قله عزت قرار بگیریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی از جمله پزشکی و نانو، بیان داشت: جنگ شناختی و جنگ ترکیبی که دشمنان انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند فکر و ذهن مردم و جوانان عزیزمان را امروز هدف قرار داده‌ است که باید با حضور در عرصه جهاد تبیین و فضای مجازی این توطئه دشمن خنثی شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: کلید وحدت در کشور دفاع مقدس است چراکه در این دفاع همه قشر، صنف و جناحی حضور داشتند و علت و رمز پیروزی در دفاع مقدس وحدت در نیروهای مسلح و مردم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیروزی جمهوری اسلامی را مرهون وحدت و یکپارچگی نظام و ملت دانست و با تاکید بر اینکه، اگر ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج و مردم نبودند مشخص نبود که بتوان در دفاع مقدس به پیروزی رسید، افزود: هر سخنی که در مورد دفاع مقدس به‌دنبال صنف‌گرایی یا تقسیم‌بندی میزان مشارکت‌ها باشد در واقع سخن رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

سردار کارگر با بیان اینکه ارتش، سپاه و بسیج شهدای بسیاری را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند، عنوان کرد: در تولید آثار هنری و همچنین سخنرانی‌ها باید مراقب بود و دقت داشت که محور کار «وحدت» باشد چراکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها