با حضور سردار کارگر برگزار شد؛

مراسم رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس و افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی

مراسم رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس و افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 29September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس و افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از پژوهشگران، خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (پنجشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی کار مبارک و ارزشمندی است که امروز اولین جلد آن رونمایی می‌شود. امیدواریم با این رونمایی این مأموریت سرعت بگیرد و مجموعه‌هایی که در تدوین این دانشنامه نقش‌آفرینی می‌کنند انسجام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی یک‌سال است که به بهره‌برداری رسیده و پژوهشگران و محققین دفاع مقدس از منابع تخصصی این کتابخانه استفاده می‌کنند که امروز با افتتاح آن آحاد مردم می‌توانند از این محیط علمی و فرهنگی بهره‌ ببرند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت پرداخت و تصریح کرد: اقدامات بسیاری در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته در همین راستا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با صد زبان تلاش می‌کند تا حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در سطح استان عملیاتی کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به توجه دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس به گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 800 برنامه در راستای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سطح استان اجرا شده که در سامانه سادم ثبت شده است.

یوسفعلی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، استمرار این حرکت را تا پایان سال ضروری دانست.

در این مراسم سرهنگ جواد قاصد نظامیان مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی و جعفر بهرامی مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس ارائه کردند.

در این مراسم از منصور انوری نویسنده رمان سه جلدی «بر فراز آشیانه عنقا» که به زندگی سردار شهید محمود کاوه پرداخته است تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها