دادگاه عراق اعتراض جریان صدر را رد کرد

دادگاه عالی فدرال عراق امروز در حکمی اعتراض جریان صدر به حکم پذیرش استعفای نمایندگانش در پارلمان را رد کرد.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ - 28September 2022

رد اعتراض جریان صدر به پذیرش استعفای نمایندگانش توسط دادگاه عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری عراق (واع) اعلام کرد که دادگاه عالی فدرال عراق همزمان با از سرگیری جلسات پارلمان این کشور بعد از دو ماه وقفه، درخواست تجدید نظر در حکم پذیرش استعفای جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان را رد کرد.

دادگاه عالی فدرال عراق یکشنبه ۱۳ شهریور از اعتراض جریان صدر به حکم پذیرش استعفای نمایندگان این جریان از پارلمان عراق و تعیین موعد بررسی این اعتراض در امروز (چهارشنبه) خبر داده بود.

این دادگاه اعلام کرد که ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) را به عنوان تاریخ رسیدگی به درخواست تجدید نظر استعفای نمایندگان جریان صدر تعیین کرده است.

پس از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق و پیش از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر رهبر جریان صدر از دنیای سیاست، وی در راستای فشار بر رقبای سیاسی خود، خواستار کناره‌گیری نمایندگان این جریان از عضویت در پارلمان شد و در نهایت هیئت رئیسه پارلمان نیز با درخواست استعفای جمعی نمایندگان صدر موافقت کرد.

در همین حال، «علی التمیمی» از رهبران جریان صدر عراق گفت که درخواست تجدید نظر در حکم پذیرش استعفای نمایندگان جریان صدر هیچ ارتباطی با این جریان و رهبر آن ندارد و به‌صورت شخصی توسط افراد خارج از این جریان مطرح شده است.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد، اما گروه‌ها و احزاب سیاسی و فراکسیون‌های حاضر در پارلمان با وجود گذشت ۱۰ ماه از برگزاری این رویداد، به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار