رهبر شیعیان بحرین:

مقاومت راه مقابله با توطئه دشمنان است

آیت‌الله قاسم مقاومت را راه مقابله با توطئه‌های دشمنان و دست‌نشانده‌های آن‌ها علیه اسلام و مسلمانان دانست.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ - 28September 2022

آیت الله قاسم: مقاومت راه مقابله با توطئه دشمنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر در محکومیت سیاست‌های حکومت این کشور نوشت: به نام تسامح دینی و با اتخاذ عنوان‌های فریبنده، دست به تحریف دین می‌زنند و در یک طرح سیاسی ثابت، انسان و سرزمین را فروخته و به دنبال ایجاد نسلی غرب زده و دشمن اسلام می‌روند.

وی افزود: راه حل در اراده پایدار مردم و مقاومت است.

پیشتر رهبر شیعیان بحرین در اوایل شهریور امسال از تصمیم حکومت بحرین برای احداث منطقه یهودی نشین در منامه به شدت انتقاد و اعلام کرده بود که این اقدام حکومت بحرین جنایت و ظلمی آشکار در حق مردم این کشور است.

آیت الله شیخ «عیسی قاسم» در بیانیه‌ای گفته بود که ساخت شهرک یهودی در منامه به معنای تغییر هویت ملی و اسلامی و عربی و همچنین تحریف تاریخ وطن و محو اسناد و شواهد از اصالت شهروندان اصلی بحرین و باز کردن در‌ها به روی اشغالگران صهیونیست با همدستی سیاست داخلی (حکومت بحرین) است.

رهبر شیعیان بحرین خاطرنشان کرد که این اقدام جنایتی در حق مردم بحرین و سلب حقوق آن‌ها در خاکشان بوده و تنها با ادعای مالکیت حکومت بر مردم و کشور سازگار است و با دین و منطق و حق و آزادی بشری که همه انسان‌ها از آن بهره می‌برند در تضاد است.

طرح یهودی‌سازی منامه با هدف تبدیل حدود ۴۰ درصد از محله‌های شهر قدیمی این شهر به مسیرها، ساختمان‌ها و نماد‌های یهودی است و به‌منظور ساخت محله یهودیان در منامه تلاش بی وقفه‌ای برای خرید ساختمان‌های قدیمی و با قیمت‌های بسیار بالا انجام شده است.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه حکومت بحرین است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، ده‌ها نفر شهید و هزاران زخمی شده اند و حکومت بحرین همچنین صد‌ها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بار‌ها حکومت بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار