سردار کارگر:

دفاع مقدس با مدیریت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید/ جمهوری اسلامی ذلت را نمی‌پذیرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نقش امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید و ولی فقیه در مدیریت جنگ بسیار حائز اهمیت بود و دنیا باور نمی‌کرد با مدیریت ایشان جمهوری اسلامی در دفاع مقدس پیروز شود.
کد خبر: ۵۴۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 29September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم رونمایی از جلد اول دانشنامه دفاع مقدس و افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی که امروز (پنجشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال در دیدار با فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت تحلیل کاملی از دفاع مقدس ارائه کردند.

سردار کارگر افزود: ایشان در سال ۱۳۹۹ نیز در ارتباط تصویری با پیشکسوتان دفاع مقدس فرمایشات جامعی را در مورد مقطع زمانی قبل از دفاع مقدس بیان فرمودند که برخی ابهامات را نیز پاسخ دادند، این فرمایشات در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان منشور نامگذاری شد و در مأموریت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا در سخنان امسال خود به مناسبت هفته دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، وجود حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا و جوانان به‌عنوان سه عامل مهم در پیروزی مردم در دفاع مقدس نام بردند که دشمن در محاسبات خود آن‌ها را نادیده گرفته بود.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با تأکید بر اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تثبیت کرد، گفت: نقش امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید و ولی فقیه در مدیریت جنگ بسیار حائز اهمیت بود و دنیا باور نمی‌کرد با مدیریت ایشان جمهوری اسلامی در دفاع مقدس پیروز شود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: مدیریت دفاع مقدس توسط امام خمینی (ره) باعث بسیج مردم و الگو شدن این نوع مدیریت شد.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه برای اولین بار آمریکایی‌ها سلاح شیمیایی را در اختیار ارتش بعث عراق قرار دادند، ابراز داشت: دفاع مقدس یک دفاع عقلانی بود. در این حماسه مردم با عقلانیت دفاع کردند و پیروز میدان شدند. فرماندهان جنگ بر سر موضوعات مربوط به دفاع مقدس به بحث می‌نشستند و بعد از خرد جمعی تصمیم‌گیری می‌شد.

سردار کارگر تأکید کرد: ایمان، عقلانیت، ایستادگی و مقاومت مولفه‌های اساسی دفاع مقدس بودند که در تحقق پیروزی جمهوری اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: جنگ مسلماً خوب نیست، جمهوری اسلامی از ابتدا به دنبال جنگ نبوده و نخواهد بود اما ذلت را نمی‌پذیرد و مقاومت را به‌عنوان راهبرد اساسی دنبال می‌کند.

سردار کارگر یادآور شد: تمام موهبت‌هایی که از آن برخودار هستیم، عزت و امنیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس به دست آمده است.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرتمند است. چراکه در دنیا، کشوری مثل ایران مورد تحریم جهانی واقع نشده اما ایستادگی و مقاومت کرده و پیروز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس عنوان داشت: براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشنامه دفاع مقدس باید مستند و بر مبنای اسناد تدوین شود. اگر این کتاب مرجع، دقیق باشد پاسخ سوالات مربوط به دفاع مقدس داده خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: باید دقت کنیم خود ما شبهاتی را در خصوص دفاع مقدس مطرح نکنیم چراکه دفاع مقدس برای دنیا الگو است.

سردار کارگر افزود: جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که امروز رونمایی شد باید در اختیار محققین، فرماندهان و مردم قرار گیرد تا نظرات اصلاحی خود را در جهت کیفی‌سازی این مجموعه ارزشمند ارائه کنند.

رئیس ستاد مرکزی گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، پرداختن به محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: حق رزمندگان، خانواده شهدا و ایثارگران استان خراسان رضوی است تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به بهره‌برداری برسد. امیدواریم با پشتیبانی مسئولین استانی این مرکز فرهنگی هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار