رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

زیرک‌ترین انسان‌ها سعادت ابدی را با شهادت قطعی می‌کنند/ رسالت شهدا دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم بوده است

قاضی‌زاده هاشمی در دومین اجلاسیه «سرداران و ۴۰۰ شهید فراهان» در تلخاب، گفت: زیرک‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که سعادت ابدی خود را با شهادت قطعی می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷ - 29September 2022

زیرک‌ترین انسان‌ها سعادت ابدی را با شهادت قطعی می‌کنند/ رسالت شهدا دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم بوده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین اجلاسیه «سرداران و ۴۰۰ شهید فراهان» در تلخاب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ترور و شهدای امنیت و جایگاه‌ آن‌ها اظهار داشت: شهادت قله‌ای است که شهدا برای رسیدن به این قله از دامنه‌ای عبور کردند تا به آن رسیدند. این مسیر نیاز به راهنما دارد زیرا مسیر دشواری است و برای رسیدن به آن باید تلاش کرد. افراد باید آمادگی داشته باشند و برای رسیدن به این قله تمرین کرده باشند که به همراه راهنمای خود به فتح و ظفر برسند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که شهدا را افراد زیرکی می‌نامند، گفت: زیرکی در شهدا مشهود است، ما وقتی در مورد افراد قضاوت می‌کنیم بر اساس رفتار آنها قضاوت می‌کنیم مثل فردی که در رشته علمی موفق است و یا فردی که به درجه اجتهاد رسیده است و می‌گوییم این فرد نابغه است اما زیرک‌ترین افراد کسانی هستند که ابدیت خودشان را قطعی کرده‌ باشند و این قطعیت به جز با شهادت حاصل نمی‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جمله معروف امیرالمؤمنین (ع) که هنگام شهادت می‌فرمایند «قسم به پروردگار کعبه که رستگار شدم» گفت: انسانی برجسته‌تر و کامل‌تر از حضرت علی (ع) خلق نشده بود و ایشان شبیه پیامبر اکرم (ص) بودند اما این شخصیت در همه نجواهای شبانه خود چه در زمان حاکمیت و چه قبل از حاکمیت در حال مواخذه کردن خودش است و دائم نگران است اما تنها وقتی شهید می‌شود می‌فرمایند که به سعادت رسیدند. گویی امام معصوم (ع) با شهادت به کمال می‌رسد. زیرک‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که سعادت ابدی خود را با شهادت قطعی می‌کنند.

وی افزود: همه انسان‌ها در حال تلاش هستند و برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنند و گاهی اهداف کوتاه مدت و گاهی طولانی مدت دارند و گاهی دست‌یافتنی و گاهی دست‌نیافتنی هستند. افراد با روحیات و آرزوهایشان شناخته می‌شوند و آرزوی هر انسانی نشانگر شخصیت او است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کسانی که آرزوی شهادت می‌کنند مثل شهید حاج قاسم سلیمانی افراد زیرکی هستند که جامعه به آنها افتخار می‌کند، گفت: این افراد به جامعه بشری خیر و برکت می‌رسانند و این فداکاری و ایثار است که شهدا برای سلوک طی می‌کنند تا به آخرین مرحله و سرمنزل مقصود برسند.

وی ادامه داد: یادواره شهدا مراسم گرامیداشت نام شهدا نیست بلکه نشان دادن راه شهداست. شهدا همچون چراغی راهنما برای همگان برای رسیدن به جایگاهی رفیع هستند. شهید سلیمانی برای رسیدن به شهادت ده‌ها سال از این میدان به آن میدان و از این خاکریز به آن خاکریز می‌دوید و توانست با روحیه ایثارگری در برابر استکبار جهانی بایستد و تا همیشه در تاریخ ماندگار شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بالاترین جایگاه و سمت شهدا همراهی با مستضعفان و ایستادگی در برابر مستکبران جهان است، گفت: همه اولیای الهی این وظیفه و مأموریت را داشتند که مستضعفان را نجات دهند و افرادی که تحت سلطه هستند و آنها را به بردگی گرفته‌اند را آزاد کنند. رسالت شهید نیز دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است. گاهی ظالم در یک محله است مثل قیام پدر امام خمینی (ره) که در برابر یکی از خوانین آن زمان ایستادگی کرد و گاهی این قیام مثل قیام امام راحل (ره) تاریخی و جهانی است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: فردی که مبعوث شده است برای خدا مجاهدت می‌کند و مکان و زمان برایش مهم نیست. اگر مظلومی وجود دارد باید از او دفاع کرد. کسانی که می‌خواهند به قله شهادت برسند باید زحمت بکشند و مقابل ظالم بایستند. گاهی شیطان افراد را به وسوسه و خیانت وادار می‌کند. حتی فرزندان و همسران پیامبران دچار انحراف و سرگردانی شدند و افراد فرصت‌طلب و دنیا‌طلب آن‌ها را اجیر کردند و برای اینکه چراغ اصلی دیده نشود انواع فرقه‌ها را ایجاد کردند تا خط اصیل امامت را مخدوش کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضور شهدا در شهرها و روستاهای کشور گفت: ما خوشبخت هستیم که تعداد زیادی از شهدا به عنوان چراغ راه در کل سرزمین ما و در شهرها و روستاها حضور دارند و این شهدا حجت خدا بر ما هستند تا کسی بهانه‌ای برای انحراف نداشته باشند. شهدا حجت‌های خدا هستند که به خاطر آنها ما مورد سؤال قرار خواهیم گرفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شهدا باید الگو و سرمشق زندگی ما انسان‌ها قرار گیرند، گفت: شهدا از هر صنف و قشری از معلم، دانش‌آموز، دانشجو، کشاورز و کاسب این مسیر رسیدن به سعادت را طی کردند و در مسیر بندگی خدا و تبعیت از دستور الهی قرار گرفتند. برگزاری این یادواره‌ها تنها برای نام شهدا نیست هرچند این نام‌ها مقدس هستند ولی برگزاری یادواره‌ها برای این است که حجت خدا به ما یادآوری شود. امیدوار هستم که خدای رحمان به ما توفیق دهد که این مسیر را ادامه دهیم و پیروان صدیق شهدا باشیم.

این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد و در پایان از تعدادی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار