فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انهدام ۶۰۰ هواپیمای دشمن در طول جنگ تحمیلی/ نیروی هوایی رژیم بعثی ۳ مرتبه بازسازی شد

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به نقش تعیین‌کننده نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی کشورمان بیش از ۶۰۰ جنگنده دشمن را در طول جنگ ۸ ساله سرنگون کرد.
کد خبر: ۵۴۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹ - 01October 2022

نیروی هوایی رژیم بعثی ۳ مرتبه بازسازی شد/ انهدام ۶۰۰ هواپیمای دشمن در طول جنگ ۸ سالهامیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و مقتدرانه داشت.

امیر صباحی‌فرد ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند هواپیمای پیشرفته و به‌روز دشمن بعثی را که بلوک شرق و غرب در اختیارشان گذاشته بود، سرنگون کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این یک واقعیت است که در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰ کشور در مقابل ما ایستاده و دشمن ما را پشتیبانی می‌کردند؛ چراکه در روز‌های آغازین جنگ تعداد جنگنده‌های رژیم بعثی حدود ۳۵۰ فروند بود، اما در پایان جنگ تحمیلی و با وجود اینکه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ فروند از هواگرد‌های آنان را ساقط کرده بود، تعداد ۹۰۰ فروند از انواع جنگنده‌ها و هواپیما‌ها را در اختیار داشتند.

وی افزود: ناوگان هوایی ارتش بعثی در طول دوران دفاع مقدس سه مرتبه به‌طور کامل بازسازی شد و این در واقع بیانگر عملکرد مطلوب پدافند هوایی در آن دوران است.

امیر صباحی‌فرد تصریح کرد: وقتی به جنگ‌های امروز نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که به‌طور طبیعی با آغاز یک جنگ فرودگاه‌های کشور‌های درگیر تعطیل و با اخلال در فعالیت مواجه می‌شوند در صورتی که ملت ایران هشت سال جنگید در شرایطی که فرودگاه‌های نظامی و کشوری همواره دایر و فعال بودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با اشاره به اینکه دشمن با انهدام نفتکش‌ها در پی آن بود تا اقتصاد جنگ را فلج کند، گفت: رژیم بعثی در آن دوران تمام تلاش خود را کرد که به اقتصاد کشور ما و صادرات نفت لطمه وارد کند و از این طریق کشور ما را دچار مشکلات اساسی کند؛ اما نیروی پدافند هوایی در سراسر کشور به ویژه در جزیره خارگ حضور مقتدرانه داشت و اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها