مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

ضعف در باورها و تردید در عقاید برای هر جامعه‌ای مخرب است

حجت الاسلام«بلک» گفت:ضعف در باورها و تردید در عقاید برای هر جامعه‌ای مخرب است،کسانی می‌توانند اسوه و الگو باشند که هم اهل شکیبایی و هم اهل یقیقن به باورهای دینی باشند.
کد خبر: ۵۴۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 30September 2022

ضعف در باورها و تردید در عقاید برای هر جامعه‌ای مخرب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت الاسلام «محمد حسین بلک» امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: میلاد رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) را تبریک عرض می‌کنم و از خدا می‌خواهیم به یمن این ایام و با عنایت و الطاف امامان نظام اسلامی با رهبری رهبرانقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور و حاکمیت آن امام عالی مقام باشد.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی مهم برای کسانی که امام جامعه هستند، صبر برای خدا و ایستادگی و استقامت در برابر باورهای الهی است، بیان کرد: در برخی اوقات ما در مشکلات شخصی صبر می‌کنیم اما خداوند ما را به صبری بزرگ‌تر دعوت کرده است و آن صبر در برابر مشکلات اجتماعی و جمعی است که همه باید اهل مقاومت باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه پیامبر عظیم الشان در راس این صبوری‌ها و شکیبایی‌ها است، افزود: برای یک جامعه ضعف در باورها و تردید در عقاید بسیار شکننده و مخرب است افرادی می‌توانند اسوه باشند که اهل شکیبایی و یقین به باورهای دینی باشند.

حجت الاسلام بلک در خصوص دهه وقف مطرح کرد: وقف یکی از خوبی‌های سنت پیامبر اکرم (ص) و اساس نظام اسلامی است، باید توجه داشت که در استان اصفهان به صورت میانگین ۱۰۰ وقف جدید ثبت شده است و همواره رود زلال در جریان است.

 وی اضافه کرد: پیشتر افرادی وقف می‌کردند که مازاد اموال خود را در راه خدا می‌سپردند امروز عزیزانی اموال شخصی خود را وقف می‌کنند که هنوز به منزل مسکونی خود نیاز دارند. امروز سن وقف تغییر کرده است و جوانان با میل اموال خود را وقف می‌کنند. همچنین نیت‌ها متحول شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: روند وقف‌های جدید در اصفهان همواره رو به افزایش است و ما برای رسیدگی به وظایف خودمان حفظ موقوفات در محل خودشان است و باید اعیان موقوفه حفظ شود.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد:تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای موقوفات اجرای نیت شده است این نیت شامل برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی به ویژه مراسم عزاداری امام حسین (ع) بوده است، بخشی در زمینه دارو، درمان و بهداشت، بخشی ملزومات تحصیلی برای دانش آموزان کم بضاعت است.

وی عنوان کرد: توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی از دیگر محل اجرای نیات واقفان استان اصفهان است. باید توجه داشت که در بقاع متبرکه استان اصفهان سالانه ۷۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که همه آنها از محل درآمد بقاع و کمک خیران است و هیچ اعتبار دولتی در این زمینه هزینه نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار