در بیانیه‌ای؛

وزارت خارجه آمریکا مدعی پایان قریب‌الوقوع آتش‌بس در یمن شد

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه این کشور و همتای عمانی او اعلام کرد که دو طرف پایان قریب‌الوقوع آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد را بررسی کردند.
کد خبر: ۵۴۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ - 01October 2022

وزارت خارجه آمریکا مدعی پایان قریب‌الوقوع آتش‌بس در یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او تلاش‌های مربوط به تمدید آتش‌بس در یمن را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای عمانی خود روابط دو کشور و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک را بررسی کرد.

دو طرف بر حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای تمدید آتش‌بس در یمن و اهمیت اقدام مشترک برای تقویت اعتماد و گفت‌وگوی سازنده بین همه طرف‌ها تأکید کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با اشاره به تماس تلفنی وزیر امور خارجه این کشور و همتای عمانی او اعلام کرد که دو طرف پایان قریب‌الوقوع آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است که بلینکن از پایبندی عمان به تمدید آتش‌بس و تلاش‌های آن برای کمک به توسعه این آتش‌بس استقبال کرد و گفت که تمدید آتش‌بس شامل پرداخت حقوق معوقه معلمان، پرستاران و دیگر کارکنان خدمات مدنی، گسترش پرواز‌ها از صنعاء، بازگشایی جاده‌ها در تعز و دیگر اماکن و تضمین تداوم ارسال سوخت را شامل خواهد شد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که بلینکن همچنین درباره ازسرگیری جنگ در یمن که تنها به ویرانی و درد و رنج بیشتر مردم یمن منجر خواهد شد، ابراز نگرانی کرد.

آتش‌بس در یمن یکشنبه دوم اکتبر (۱۰ مهر) به پایان می‌رسد و عربستان سعودی، آمریکا و سازمان ملل در تلاش هستند تا آن را تمدید کنند.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار