قالیباف:

دفاع مقدس ریشه در حماسه عاشورا دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مقدس ما برخواسته از فرهنگ عاشورا و جهاد و شهادت و مبتنی بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم بود.
کد خبر: ۵۴۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ - 30September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر که در مصلی الغدیر شهر لامرد برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس ما برخواسته از فرهنگ عاشورا و جهاد و شهادت و مبتنی بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یاداور فرهنگ جهاد و شهادت و سربلندی و افتخار ملت عزیز ایران است خاطرنشان کرد: تقارن این هفته با ماههای محرم و صفر و ربیع الاول سبب معنوی‌تر شدن این مراسم شده است.

قالیباف با بیان اینکه ملت ما و امت اسلامی ما هر چه دارد به برکت خون شهدا است افزود: باید از داشته‌های مادی و معنویمان شاکر باشیم.

رئیس مجلس افزود: تشدید حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی در زمانی که دین به عنوان افیون جامعه معرفی می شد نیز نتیجه و مرهون امام شهدا بود که بدون واهمه یا اتکا بر دو ابرقدرت شرق و غرب، دین و معنویت را به میدان آورد و ثمره زحمات وی و خون شهدا، این انقلابی است که امنیت ما مرهون آن است.

قالیباف افزود: جنگ تحمیلی آوردگاهی برای نبرد ما با تمام دول خصم بود و کشورهای خاورمیانه به عراق سرباز و کشورهای حاشیه خلیج فارس پول می‌دادند و غرب نیز مجهزترین هواپیماها و موشکهای خود را به عراق می‌داد و شوروی نیز هواپیماها و تجهیزات زمینی و دریایی و هوایی عراق را تامین می‌کرد تا با زدن زیرساختها و نفتکشهای ما اقتصادمان را فلج کند اما نتوانستند در مقابل بیداری یک ملت بایستند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اندیشه‌های نابی که برخواسته از مکتب اهل بیت و منطبق بر سنت‌های الهی بود باعث شد که مردم با تکیه بر ایمان، ایثار و با تکیه بر هویت اسلامی و انقلابی خود از وطن و آرمان‌ها و ارزش‌ها دفاع کردند.

وی افزود: حضور مردم در دفاع مقدس یک حرکت عظیم فرهنگی و تولید یک فرهنگی به نام فرهنگ بسیج برخواسته از فرهنگ عاشورا شکل داد و این عظمت دفاع مقدس است.

قالیباف در ادامه گفت: راه نجات بشریت و اسلام و مسلمین و پیوند امام و امت ریشه در دفاع مقدس دارد که برخواسته از فرهنگ عاشورا و جهاد و شهادت و مبتنی بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم بود.

رئیس مجلس تاکید کرد: ویڙگی‌های دوران دفاع مقدس مثل شیوه مدیریت و نحوه حکمرانی و الگوی مدیریت جهادی میتواند الگوی جامعه امروز باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات ما از زمانی شروع شد که فرهنگ دفاع مقدس را فراموش کردیم افزود: دشمن به دنبال این است تا باورها و ارزش‌های انقلاب که مانع حرکت آنهاست از بین برود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها