پیشکسوت دفاع مقدس مطرح کرد؛

بیان خاطرات ناب دفاع مقدس گامی در جهت احصا تاریخ شفاهی جنگ

حجت‌الاسلام «جواهری» گفت: لازمه ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس ناب بودن و تکراری نبودن خاطرات است، این کار بایستی با روش‌های جدید نوشتاری و چاپی عرضه بشود.
کد خبر: ۵۴۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ - 01October 2022

حجت‌الاسلام «محمودرضا جواهری» پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد درباره اهمیت بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، به‌خصوص روحانیون پیشکسوت جهاد و مقاومت، اظهار داشت: بازگو کردن خاطرات آن ایام؛ به ویژه بیان نقش روحانیت در دفاع مقدس طبق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کمتر از دفاع مقدس نیست.

وی افزود: لازمه ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس ناب بودن و تکراری نبودن آن‌هاست، این کار بایستی با روش‌های جدید نوشتاری و چاپی عرضه بشود و در صورت امکان مثل برخی کتاب‌های منتشر شده در این عرصه به تغریض رهبر معظم انقلاب اسلامی برسد.

این پیشکسوت دفاع مقدس ضمن انتقاد از کم‌کاری در عرصه تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس برای عموم جامعه، به خصوص جوانان، یادآور شد: متأسفانه این مهن در حداقلی‌ترین حالت ممکن انجام شده و به نظر من خیانت است به روحانیون حاضر در عرصه دفاع مقدس.،چراکه نقش طلاب، چه طلاب حاضر در یگان‌های رزمی و چه طلاب پشتیبان جبهه مثل برخی از آیات عظام، خیلی شایسته و بایسته بوده است.

جواهری در پایان تأکید کرد: بعضی‌ها متاسفانه نسبت به ساحت روحانیت یک موضع خاصی دارند، همین افراد در برخی مواقع مثل انجام یک عملیات دچار مشکل بودند. اگر از رزمندگان مخلص آن دوران درباره نقش روحانیت سئوال کنید در این باره گفته‌های بسیاری دارند که امیدوارم نسبت به معرفی شهدای روحانی دفاع مقدس و خانواده‌های آنها اهتمام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار