رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

برگزاری ۳۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط بنیاد شهید/ حمایت بنیاد از مردمی‌سازی برنامه‌های بزرگداشت شهدا

قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «پلاک عاشقی» شبکه استانی آفتاب با تشریح اهداف سفر به استان مرکزی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مردمی برنامه‌های پاسداشت و یادواره‌های شهدا حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۴۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ - 29September 2022

برگزاری سه هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط بنیاد شهید/ حمایت بنیاد از مردمی‌سازی برنامه‌های بزرگداشت شهدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شب گذشته (چهارشنبه) در برنامه «پلاک عاشقی» شبکه استانی آفتاب با تشریح اهداف سفر به استان مرکزی اظهار داشت: جهان مرهون نام امام خمینی (ره) است و وجود امام امت در عصر حاضر احیاگر انسان بود و امیدواریم ماهم پیروان صدیق مکتب ایشان باشیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در مورد اهداف دومین سفر استانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مرکزی گفت: توفیقی است که بنده خدمت مردم متدین و انقلابی استان مرکزی مشرف شدم، رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده‌های محترم ایثارگران استان از برنامه‌های این سفر است ضمن اینکه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها با ریاست استاندار تشکیل می‌شود و به طور معمول در این جلسات مسائل مربوط به ایثارگران و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این نشست نیز حضور خواهم داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این سفر همچنین فرصتی برای عرض ادب خدمت چند تن از والدین شهدا و جانبازان عزیز و فرصت گفتگو با ایثارگران فراهم می‌شود تا از نزدیک پای درد دل‌ها و دغدغه‌های این عزیزان بنشینیم و معمولاً این سفر‌ها با برگزاری یک یادواره همزمان می‌شود و در این سفر هم توفیق پیدا کردیم سفر را به مناسبت هفته دفاع مقدس از شهر خمین، شهر امام راحل آغاز کرده تا هم تجدید پیمانی با ایشان داشته باشیم مکه در این شهر نیز جلسه‌ای صمیمی با ایثارگران این شهرستان برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به دیگر برنامه‌های سفر به استان مرکزی گفت: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه‌ها است و پروژه‌های استانی نیز در مورد توجه قرار خواهد گرفت و در یادواره شهدای شهر تلخاب جهت عرض ادب به ساحت شهدا حاضر خواهیم شد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که رهاورد شما از دیدار با ایثارگران استان مرکزی و مهمترین دغدغه این عزیزان چیست، تصریح کرد: ایثارگران عزیز جزئی از مردم هستند و با مشکلاتی که بقیه مردم دارند روبرو هستند. آثار تورم، هزینه‌های معیشتی و درمانی، بحث اشتغال فرزندان ایثارگران و مسکن که معمولاً دغدغه مشترک است و تمام مردم هم دارند و ایثارگران عزیز که جزو طبقات متوسط جامعه هستند نیز با این مشکلات روبرو هستند. شرایط اقتصادی امروز کشور آن‌ها را هم متأثر کرده، به طور طبیعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان سازمانی که خادم آن‌ها است و موضوعات آن‌ها را در سایر سازمان‌ها پیگیری می‌کند مورد مخاطب است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حتی اگر عزیزان ایثارگر با سایر دستگاه‌ها هم مشکلاتی داشته باشند که اغلب این‌گونه است یعنی قوانین توسط سایر دستگاه‌ها گاهی اجرا نمی‌شود. بنیاد به عنوان نماینده دولت مورد خطاب این عزیزان قرار می‌گیرد.

وی  با بیان اینکه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران هدیه الهی است، تأکید کرد: امیدوارم ما لایق باشیم و بتوانیم در این مسیر عاقبت به خیر باشیم، زیرا سطح مسئولیت آنقدر بالاست که کم کاری عقاب شدیدی در پی خواهد داشت لذا هم بنده و هم تمام همکارانم که در سراسر کشور خدمتگزار این قشر جگرسوخته هستیم، البته بین حجم مسائل و ظرفیت‌های دولت به طور عمومی فاصله زیاد است و ما هر خدمتی ارائه دهیم بازهم در شأن این عزیزان نیست.

معاون رئیس جمهور افزود: در دولت آیت‌الله رئیسی تلاش شده تا به موضوع ایثار و شهادت توجه ویژه شود، اما فاصله وجود دارد و امکان آن خدمتی که شأن این عزیزان است فراهم نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کارویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس در استان‌ها چیست، اظهار کرد: شاید اصلی‌ترین وظیفه این نهاد مقدس حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، هر جامعه‌ای اگر اهل ایثار و مجاهدت نباشد از بین می‌رود، کشور مردمی که حاضر نباشند برای کشورشان و فکرشان و مکتبشان بجنگند یا توسط دشمن خارجی تصرف می‌شوند و یا تجزیه خواهند شد و نمونه‌های آن هم در طول تاریخ بسیار دیده شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آن عنصری که ما را در ممتاز کرد این بود که چه در جریانات تجزیه‌طلبی که در اوایل انقلاب اتفاق افتاد و چه در ترور‌ها و اقدامات ضدامنیتی که در داخل خیابان‌های ما توسط سازمان منافقین و امثال این‌ها اتفاق افتاد و چه در هجوم دشمن خارجی بعثی که با پشتوانه تمام دنیا صورت گرفت، مردم ما به فرمان حضرت امام با دست خالی و بر اساس یک ایمان و اعتقاد قوی به میدان آمدند و جانشان را در مسیر این مکتب فدا کردند و این وضعیت کشور را در تلاطمی که در کل منطقه وجود دارد حفظ کرده و پایدار نگاه داشته‌اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس گفت: سه هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شده است. یعنی گلباران گلزار مطهر شهدا در ابتدای هفته دفاع مقدس انجام شد و برنامه‌هایی در سطح ملی برگزار می‌شود و برنامه‌هایی نیز در سطح استانی و محلی شامل تعداد زیادی از یادواره‌های شهداست که البته این برنامه‌ها با ایام پایانی ماه صفر هم قرین شد و در مشهد مقدس به صورت ویژه موکب‌هایی برپا شد، هرچند در اربعین هم ایثارگران موکب‌ها را به صورت خودجوش برپا کردند که مورد حمایت بنیاد قرار گرفتند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر قبل به استان مرکزی به روستای وفس از توابع کمیجان رفتم و در یادواره شهدای آنجا شرکت کردم، اول به دلیل اینکه این برنامه‌ها مردمی هستند و همچنین در کل این سرزمین یاد شهدا توسط مردم پاس داشته می‌شود و ما باید سعی کنیم این مردمی بودن حفظ شود، امیدوارم این دلدادگی مردمی که در راستای مقام سیدالشهدا (ع) و ارزشی که شهدا بعد از حدود سی یا چهل سال دارند همچنان افزایش یابد و مردم متدین به میدان بیایند و کمک کنند، زیرا تک تک این شهدای عزیز می‌توانند چراغ راه باشند و قابلیت الگوبرداری دارند که امیدواریم از مجموعه مدیران کشور دستگیری کنند تا ما هم بتوانیم به وظایفمان به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار