مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد

سرهنگ «حبیبی» با بیان اینکه هر کدام از فرهنگیان به عنوان سفیران مباحث دینی، ارزشی و انقلابی هستند، گفت: مخاطب ما در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس جوانان هستند، باید مبانی دفاع مقدس و انقلاب را برای جوانان با زبان هنر ترسیم و تبیین کنیم، زیرا امروز تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد.
کد خبر: ۵۴۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ - 02October 2022

تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز یکشنبه (۱۰ مهر) در آئین رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب دفاع مقدس که با حضور مسئولین آموزش و پرورش، شاعران و نویسندگان در دبیرستان شاهد دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) رشت برگزار شد، اظهار داشت: قطعا نقش آموزش و پرورش از لحاظ تربیتی بسیار مهم بوده، زیرا موضوع آموزش و تربیت جزء مسائل اول هر کشوری است.

سردار حبیبی با بیان اینکه آینده هر کشوری به زیرساخت‌های آموزشی آن کشور وابسته است، تصریح کرد: در گذشته دو نهاد تربیتی «خانواده» و «آموزش و پرورش» داشتیم که امروز علاوه‌بر این نهاد «فضای مجازی» هم افزوده شده است؛ فرهنگیان ما اغلب افراد دلداده نظام و رهبری هستند لذا از هیچ کوششی در بحث تربیتی دریغ نمی‌کنند. همچنین اغلب دانش‌آموزان، نوجونان و جوانان ما هم دلداده اهل بیت و نظام و آرمان‌های انقلاب هستد و نمونه آن حضور پر شور این قشر در راهپیمایی اربعین است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تدوین کتاب را یکی از برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: تالیف و تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز جهاد تبیین است، اگر می‌خواهیم امید به آینده، خوداتکایی، مقاومت و ایستادگی، دشمن‌ستیزی با نظام سلطه در جامعه استمرار داشته باشد باید وقایع مهم و ملی را که بر ما گذشته، برای نسل امروز تبیین کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید در آموزش و پرورش هم مانند دانشگاه‌ها، مبانی انقلاب اسلامی تدریس و بیان شود، خاطرنشان کرد: در طی هشت‌سال دفاع مقدس اقتدار و عزت پیدا کردیم؛ تظاهرات و اغتششاشات در گذشته ریشه سیاسی و اقتصادی داشت، اما در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر شاهد بودیم که بیشتر پایه‌ها و آرمان‌های انقلاب مورد هجمه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آشوب‌های اخیر نشان داد کار ما در آموزش‌وپرورش بسیار خطیر و حساس است، زیرا هر کدام از فرهنگیان به عنوان سفیران مباحث دینی، ارزشی و انقلابی هستند، تاکید کرد: مخاطب ما در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس جوانان هستند، باید مبانی دفاع مقدس و انقلاب را برای جوانان با زبان هنر ترسیم و تبیین کنیم، زیرا امروز تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد.

«اسماعیل محمدپور» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ از ۱۵ مجموعه شعر شاعران و ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان رونمایی شد. در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰ مجموعه داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسید؛ برای امسال هم ۱۰ مجموعه نمایشنامه با موضوع شهدا، رزمندگان و ایثارگران گیلانی تولید می‌شود که به زودی به همراه ۵ عنوان کتاب دیگر رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار