معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد:

اساتید؛ فرماندهان جنگ نرم هستند

«حکیمی» با بیان اینکه اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت: استاد برجسته و تأثیرگذار کسی است که هم در زمینه علمی و پژوهشی قدرتمند باشد و هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی فعال باشد و در وقایع مختلف تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۵۴۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ - 02October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محسن حکیمی» معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد امروز در نشست خبری برگزاری اولین جشنواره علمی شهید چمران در یزد اظهار داشت: جشنواره علمی شهید چمران به منظور الزام در کنار هم بودن علم و تزکیه شکل گرفته است و علاوه بر در نظر گرفتن فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، شاخصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری در انتخاب استادان و پژوهشگران مد نظر قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به شخصیت شهید «رمضانخانی» افزود: ایشان از همرزمان شهید چمران در لبنان بودند که شباهت های زیادی با شهید چمران دارد و معرفی این شهید و آشنا شدن نسل جوان و فضای علمی استان با این شخصیت جریانات ارزشمندی را برای استان رقم بزند و در کنار جشنواره شهید چمران یک یادواره ای هم داریم تحت عنوان شهید رمضانخانی که ملقب به شهید چمران یزد هم هستند.

حکیمی با بیان اینکه سازوکار‌های مختلفی برای ارزشیابی، امتیازدهی و معرفی اساتید نمونه و پژوهشگر در نظر گرفته می‌شود، گفت: در حالی که جریانی در دنیا و همچنین در کشور ما نگاه تفکیکی به نقش‌آفرینی در علم و دین و تزکیه دارد و در صدد است این دو مقوله را از هم جدا کند بسیج اساتید احساس وظیفه کرده و اجازه نمی‌‎دهد این جریان پیشتاز باشد.
 
معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد بیان داشت: صرفاً یک شخصیت علمی فوق العاده برای ما مفید نیست بلکه می تواند مضر و خطرناک باشد، کما اینکه دنیا و بشریت از آن رنج می برند و ناشی از پیشرفت علمی بدون تزکیه و خودسازی است و این آگاهی است که بسیج اساتید دارند و اجازه نمی دهد که این جریان پیشتاز شود و علم و تزکیه لازم و ملزوم هم هستند و این جشنواره با این نگاه شکل گرفته است.
 
وی با بیان اینکه اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، افزود: استاد برجسته و تأثیرگذار کسی است که هم در زمینه علمی و پژوهشی قدرتمند باشد و هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی فعال باشد و در وقایع مختلف تأثیرگذار باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار