دبیر اجرایی جشنواره شهید چمران:

جریان‌سازی علمی از اهداف جشنواره شهید چمران است

«نوعی» گفت: تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه علم و پژوهش، جریان‌سازی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی، هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور برای نیل به مرجعیت فکری و علمی و همچنین مشارکت حداکثری اساتید در کمک به ارتقاء کارآمدی نظام حکمرانی کشور از اهداف مهم جشنواره شهید چمران است.
کد خبر: ۵۵۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ - 02November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید مرتضی نوعی» دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران امروز در نشست خبری که امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره با توجه به مساله محوری و اهمیت پژوهش‌های اساتید دانشگاه‌ها تعریف شده و الگوی اجرایی آن به فعالیت‌های فاخر اساتید امتیاز می‌دهد که البته این امتیازها وزن‌های خاص خود را دارد و شامل کتاب، مقاله و دستاوردهای پژوهشی متناسب با نیازهای کشور می‌شود.

وی در خصوص شرایط شرکت اساتید در این جشنواره افزود: همه اساتید و حتی اساتید حق‌التدریسی دانشگاه‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را ارسال کنند.

نوعی ادامه داد: این جشنواره در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که برای مرحله استانی با تمدید مجدد فراخوان، تا پایان آبان ماه مهلت دریافت اثر خواهد بود.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران گفت: داوران مرحله استانی متشکل از اساتید رشته‌های فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در سطح استان هستند و تلاش بر این بوده تا از تمام دانشگاه‌های استان اساتیدی منتخب به داوری بپردازند. در مجموع ۱۵ استاد منتخب عضو کمیته داوری جشنواره، پنج نفر قضاوت آثار را انجام خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تاریخ اختتامیه جشنواره نیز اضافه کرد: ۲۴ آذر ماه پایان مرحله استانی اولین جشنواره ملی شهید چمران خواهد بود که در این مراسم ۱۲ استاد و یک کانون به عنوان اساتید و کانون‌ برتر معرفی خواهد شد و منتخبان این دوره به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه علم و پژوهش، جریان‌سازی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی، هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور برای نیل به مرجعیت فکری و علمی، شناسایی اساتید و نخبگان علمی در تراز انقلاب اسلامی و نیز مشارکت حداکثری اساتید در کمک به ارتقاء کارآمدی نظام حکمرانی کشور از اهداف مهم این جشنواره است.

نوعی در ادامه با اشاره به محورهای جشنواره گفت: کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی با رویکرد اولویت‌های ملی و استانی و حل مسائل به ویژه در راستای تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین جزو محورهای جشنواره است.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران ضمن بیان موضوعات جشنواره ابراز داشت: در این جشنواره کلیه اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و مهارتی استان می‌توانند آثار علمی خود را در ۱۲ موضوع شامل کتاب، مقاله، طرح‌های پژوهشی و فناوری، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان‌نامه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، کسب و کار نوآور و کارآفرین، برگزاری یا شرکت در کارگاه، نشست، دوره، سمینار و سخنرانی، نمایشگاه، اردو و بازدید و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فرهنگی را تا پایان آبان به سامانه جشنواره به نشانی www.bajchamran.ir ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: نفرات برتر این جشنواره که از منتخبان استان‌ها هستند، همزمان با هفته پژوهش و فناوری در اواخر آذر ماه معرفی می‌شوند که علاوه بر اعطاء جوایز، تلاش‌ شده امتیازاتی نیز از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارزیابی علمی اساتید، ارتقا و ترفیع سالانه آنان نیز لحاظ شود.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران بیان داشت: مرحله کشوری اولین جشنواره ملی شهید چمران همزمان با دهه فجر با اعلام نفرات برتر این جشنواره در سطح ملی به کار خود پایان خواهد داد.

وی در خصوص تعداد آثاری که تاکنون به دبیرخانه جشنواره رسیده، گفت: از ابتدای فراخوان اولین جشنواره ملی شهید چمران تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر اژ طریق سایت جشنواره ارسال شده که امیدواریم با اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق رسانه‌ها، تا پایان مهلت تعیین شده تعداد آثار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها