نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

امروز باید رزمندگان دفاع مقدس یک راوی و رسانه باشند

حجت‌الاسلام«عبادی زاده» گفت: امروز باید تک تک رزمندگان دوران دفاع مقدس ما یک راوی و رسانه باشند، روایتگری و تبیین کنند، اگر نقش رسانه را آن کسانی که خالق این ارزش ها بودند، ایفا نکنند دشمن برای ما روایتگری می‌کند.
کد خبر: ۵۴۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷ - 15October 2022

خالقان ارزش های دفاع مقدس، نقش رسانه را ایفا کنند

حجت‌السلام «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی در خلق حماسه‌های بزرگ رخداد عظیم ملت ایران داشتند و امیدواریم که آن حرکت ماندگار در طول تاریخ حیات ملت ما استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: ما پس از دفاع مقدس شاهد این حرکت هستیم که باب جهاد مبارزه و حماسه آفرینی های ملت ایران هرگز بسته نشده و شاهد حماسه های بزرگی در فرا مرزهایمان در مقابل جریانات تروریستی به ویژه داعش داشتیم و آن برگ های زرین بعد از دفاع مقدس یکی یکی درحال شکل گیری است و ما همه بر سر سفره دفاع مقدس نشسته ایم.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان انقلاب اسلامی هستند و مسائل را رصد می کنند، بارها و بارها توصیه مهمی داشتند و توصیه ای که درباره، جهاد بوده، موضوع جهاد تبیین است.

امام جمعه بندرعباس گفت: موضوع روایتگری و جهاد تبیین امروز یکی از مهم ترین بخش های آن مربوط به تبیین حقایق دفاع مقدس است که ما باید در این زمینه تلاش کرده و حقایق را منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد کمرنگ شدن ارتباط بین نسل ها هستیم تصریح کرد: نیاز داریم که نسل های جدید با نسل های دفاع مقدس در آرمان ها و ارزش هایی که در دوران دفاع مقدس خلق شد پیوند بخورد و نباید گسست ایجاد شود.

حجت الاسلام عبادی زاده اضافه کرد: امروز باید تک تک رزمندگان دوران دفاع مقدس ما یک راوی و رسانه باشند، روایتگری و تبیین کنند، اگر نقش رسانه را آن کسانی که خالق این ارزش ها بودند، ایفا نکنند دیگران و دشمن برای ما روایتگری می کند و آن ها روایات را براساس سلایق، منافع و خواسته های خودشان روایات می کنند.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: اگر ما در این حرکت ضعیف بر خورد کنیم و در حوزه جهاد تبیین دفاع مقدس وارد نشویم یا کمرنگ عمل کنیم، دیگران آن کار را انجام می دهند.

 وی با اشاره به اینکه شاهدیم که امروز بسیاری از حقایق انقلاب اسلامی و دوره سلطنت منحوس پهلوی دشمنان با خواسته خودشان روایتگری می کنند، گفت: اگر نسل های جدید را با حقایقی که در آن دوران بوده است آشنا نکنیم، قطعا شاهد خواهیم بود که نسل جدید ما گسستی با حقایق انقلاب و کشور برایشان ایجاد می شود، آن زمان است که می بینیم شعارهای هنجارشکنی می دهند و مسائلی را بیان می کنند که در رابطه با رژیم منحوس پهلوی از واقعیت های میدانی کشورمان به دور بوده است.

حجت الاسلام عبادی زاده مطرح کرد: تقاضا می کنم تمام رزمندگان عزیزی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند  نقش یک رسانه را ایفا کنند، حقایق و روایتگری کنند و نسل های جدید را با آن ها آشنا کنند.

وی گفت: رسانه ها، روزنامه ها و صداسیما، دانشگاهیان، فرهنگیان و فرهیختگان همه باید واقعیتهای دفاع مقدس، ارزش ها و آرمان هایی که ملت عزیزمان خلق کردند را مطرح کنند چرا که بسیاری از جوانان و نوجوانان ما از آن غافل هستند و توجهی ندارند.

 امام جمعه بندرعباس افزود: در کنار کنگره های شهدا، تجلیل از رزمندگان حرکت بسیار اساسی و مهمی صورت گیرد، چون کار زمین مانده ای که نیازمند توجه است، رزمنده ها خالق ارزش های دفاع مقدس و شهیدان زنده ای هستند که می توانند مسائل را روایتگری کنند.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که از فرصت بازنگری، نگاه مجدد و یادآوری ارزش های دفاع مقدس استفاده کنیم و فرهنگ ایثار،جهاد، مبارزه، مقاومت نباید به دست فراموشی سپرده شود و فرهنگسازی شود.

 حجت الاسلام عبادی زاده در پایان خاطرنشان کرد: هر جامعه ای که دارای فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد نباشد، قطعا آن جامعه دچار اضمحلال و سستی وکجروی خواهد شد، امیدواریم عزت و سربلندی کشورمان را بتوانیم در سایه آرمان های باقی مانده از دفاع مقدس دنبال کنیم.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار