رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:

امیر «آذرفر» قلب امام (ره) را شاد کرد

امیر سرتیپ «آراسته» گفت: بعد از عملیات کربلای ۷ که موجب آزادسازی ارتفاعات حاج عمران شد، حضرت امام (ره) از طریق حاج احمد آقا به امیر آذرفر فرمودند که عملیات شما دل من را شاد کرد.
کد خبر: ۵۴۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ - 04October 2022

امیر «آذرفر» قلب امام (ره) را شاد کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در مراسم گرامیداشت امیر «غضنفر آذرفر» از فرماندهان غیور دوران دفاع مقدس که شب گذشته (دوشنبه) در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امیر سرتیپ دوم آذرفر فرمانده‌ای اصیل و با دانش هستند که از سه خصلت صداقت، شجاعت و صراحت برخوردارند.

امیر آراسته افزود: امیر آذرفر در شرایط بحرانی و جنگی، فرمان سلسله مراتب فرماندهی را با صراحت، صداقت و شجاعت اعلام و اجرا می‌کردند و در شرایط جنگی، خیلی سخت است که انسان بتواند مقتدرانه و با صلابت دستور فرماندهی را اجرا کند.

وی ادامه داد: امیر آذرفر در دورانی که در انگلستان و ایتالیا دوره‌های رنجری و تکاوری را می‌گذارند، بین نخبگان نظامی دیگر کشور‌ها نیز جزء نفرات ممتاز و مستعد بود و گوی سبقت را در حوزه‌های مختلف از همترازان ربوده بود که همین موضوع سبب شده بود تا با درجه سروانی به‌عنوان استاد در سطح ارتش مطرح شود.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: سپهبد شهید صیاد شیرازی در خصوص وی گفت که «امیر آذرفر استاد من بود و او انسانی صادق، درستکار و شجاع است».

امیر آرسته درباره مناصبی که امیر آذرفر عهده‌دار بود، گفت: او با درجه سرگردی فرمانده پادگان مریوان شد، سپس مدتی فرماندهی تیپ ۸۴ خرم‌آباد و فرماندهی لشکر ۲۸ و فرماندهی لشکر ۶۴ ارومیه را بر عهده گرفت.

وی اظهار داشت: من شاهد بودم که این فرمانده غیور و بزرگوار بر پوتین سرباز کشور بوسه زد و او را تکریم کرد؛ وی سرباز را فرزند ملت و سرمایه ملی می‌دانست.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی عنوان کرد: امیر آذرفر شجاعانه می‌جنگید و شجاعت را به نیروهایش تزریق می‌کرد و رفتار ایشان درسی برای برای تمامی نیرو‌ها بود.

وی افزود: بعد از عملیات کربلای ۷ که موجب آزادسازی ارتفاعات حاج عمران شد، حضرت امام (ره) از طریق حاج احمد آقا به امیر آذرفر فرمودند که عملیات شما دل من را شاد کرد و این اتفاق برای یک فرمانده لشکر تاکنون محقق نشده بود که فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی (ره) او را مستقیماً مورد خطاب قرار داده و چنین جمله‌ای در رسای عملکرد مطلوب او بر زبان جاری کند.

امیر آراسته خاطرنشان کرد: امیر آذرفر فرماندهیِ قلبی، علمی و عملی بر اوضاع داشت که نمودِ آن در عملیات کربلای ۷ مشهود است. وی تفکر انقلابی و عملکرد انقلابی را توأمان با علم و رزم کلاسیک داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها