فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان

دریادار ایرانی از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.
کد خبر: ۵۴۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 04October 2022

دریادار شهرام ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه جامعه دریانوردی، مظلومان سخت‌کوش واقعی هستند، اظهار داشت: امنیت دریا بر عهده نیروی دریایی ارتش گذاشته شده‌است که در این راستا به‌طور همزمان پنج ناوگروه رزمی در عمق دریا مشغول انجام مأموریت هستند و اولین مأموریت آن‌ها تأمین امنیت کشتیرانی کشور است.

دریادار ایرانی ادامه داد: سه ناوشکن تمام ایرانی در پهنه‌های اقیانوسی در حال انجام مأموریت هستند که نشان‌دهنده اقتدار و توانمندی کشور در صنعت دریا و علوم مرتبط با دریاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.

وی عنوان کرد: باید دارای نگاه ویژه به حوزه دریا باشیم؛ چرا که در شمال و جنوب و حتی غرب دارای مزیت‌های دریایی هستیم و این یک نعمت بزرگ است.

امیر ایرانی با اشاره به اینکه جامعه دریایی که بسیار سختکوش است و جانانه تلاش می‌کند، باید یکصدا شود تا شاهد ارتقای وزن دریایی کشور در تمامی حوزه‌ها باشیم، افزود: متأسفانه آنگونه که باید و شاید به مقوله دریا در کشور توجه نشده است و از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که بیش از پیش حمایت از دریا را مدنظر قرار دهند.

فرمانده نداجا با بیان اینکه سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می‌برند و اگر بنادر راهبردی در این منطقه ایجاد شود، شاهد خروج سواحل جاسک از محرومیت خواهیم بود، تأکید کرد: باید روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما دارای کرانه و پسکرانه است و پساپس کرانه به خوبی جایگاه خود را نشان داده است، عنوان کرد: این مزیت‌ها، فرصت‌های طلایی برای کشور بوده که نصیب کمتر کشوری در دنیا شده است.

دریادار ایرانی ادامه داد: امیدوار هستیم که دغدغه‌های دریایی کشور را به حداقل برسانیم؛ چرا که اقتصاد دریایی، گره‌گشای اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار