فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مرکز امنیت دریایی به‌زودی افتتاح می‌شود

امیر دریادار ایرانی از افتتاح مرکز امنیت دریایی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 17April 2022

مرکز امنیت دریایی به‌زودی افتتاح می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص تهدیدات فرامنطقه‌ای و راهبرد‌های ایران در تامین امنیت خلیج فارس اظهار داشت: محدوده عملیاتی خلیج فارس در زمره فعالیت برادران نیروی دریایی سپاه است و ما در نیروی دریایی ارتش، بنابر فرمان فرماندهی کل قوا، در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مستقر هستیم.

وی افزود: ما تأمین امنیت را از دوردست برقرار می‌کنیم و به‌عنوان خط مقدم و عقبه خلیج فارس محسوب می‌شویم.

فرمانده نداجا راهبرد نیروی دریایی ارتش را ناظر بر پایش و ارزیابی کاملِ تمامی واردشوندگان به دریای عمان -از مسیر تنگه هرمز- عنوان کرد و گفت: اگر به مورد مشکوکی برخورد کنیم، حتماً مقابله خواهیم کرد.

دریادار ایرانی همچنین به دو گونه دیپلماسی دریایی و دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: تمرکز ما بر برقراری ارتباط دریایی با کشور‌های دوست و برادر است تا بتوانیم تفاهم‌نامه دو و چندجانبه خاصه در دریا را مدیریت کنیم.

وی لزوم ایجاد یک همگرایی خوب و رو به رشد را یادآوری شد و تاکید کرد که باید حضور کشور‌های غیر موجه که حضوری تفرقه‌افکن و آزاردهنده دارد، باید کم‌رنگ و ان‌شاالله تمام ایمنی‌ها در حوزه دریا -خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند- با همکاری و همراهی کشور‌های منطقه برقرار شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این راستا مرکز امنیت دریایی را ایجاد و به‌زودی به‌صورت رسمی افتتاح می‌کنیم و با توجه به وضعیت کنونی کووید، این مرکز [با حضور مهمانان خارجی] به‌زودی افتتاح خواهد شد و ارتباطی مستقیم با مراکز امنیتی در محدوده دریای عمان و اقیانوس هند برقرار خواهیم کرد و همه فعالیت‌ها را در عرصه دریا رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها